De Tafel: communicatieconcept voor musea


Initiatiefnemer Anouk Janssen licht toe: 'Door binnen de huidige tijdgeest in te spelen op de behoefte van het publiek en het bedrijfsleven, kunnen culturele instanties met de Tafel. meer inkomsten genereren. Als gevolg van steeds minder subsidies van de overheid aan culturele instellingen, is er een sterke behoefte aan alternatieve vormen van inkomsten. Culturele instanties moeten het vooral hebben van het bedrijfsleven en het publiek. Met De Tafel. verschuift de rol van het museum als gesloten en passief instituut, naar een volledig pro- en interactieve organisatie die inspireert.'
De Tafel biedt musea de kans zich te presenteren als aantrekkelijke samenwerkingspartner voor discussies, co-creaties, voordrachten, performances en experimenten. Inspelend op actualiteiten en begeleid door een specialist. Musea nodigen vervolgens voor een gewenste activiteit zowel het publiek als het bedrijfsleven uit onderwerpen aan te dragen. Conform de huidige tijdgeest gaan musea zo direct de dialoog aan met het publiek (doelgroep) en weten zij wat er leeft. 'Op die manier kunnen ze met hun programmering beter inspelen op behoeften', zegt Janssen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid