Overslaan en naar de inhoud gaan

De Tafel: communicatieconcept voor musea

From Ams introduceert De Tafel., een communicatieconcept dat musea en culturele instanties commercieel op de kaart moet zetten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Initiatiefnemer Anouk Janssen licht toe: 'Door binnen de huidige tijdgeest in te spelen op de behoefte van het publiek en het bedrijfsleven, kunnen culturele instanties met de Tafel. meer inkomsten genereren. Als gevolg van steeds minder subsidies van de overheid aan culturele instellingen, is er een sterke behoefte aan alternatieve vormen van inkomsten. Culturele instanties moeten het vooral hebben van het bedrijfsleven en het publiek. Met De Tafel. verschuift de rol van het museum als gesloten en passief instituut, naar een volledig pro- en interactieve organisatie die inspireert.'

related partner content for mobile comes here

De biedt musea de kans zich te presenteren als aantrekkelijke samenwerkingspartner voor discussies, co-creaties, voordrachten, performances en experimenten. Inspelend op actualiteiten en begeleid door een specialist. Musea nodigen vervolgens voor een gewenste activiteit zowel het publiek als het bedrijfsleven uit onderwerpen aan te dragen. Conform de huidige tijdgeest gaan musea zo direct de dialoog aan met het publiek (doelgroep) en weten zij wat er leeft. 'Op die manier kunnen ze met hun programmering beter inspelen op behoeften', zegt Janssen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in