Overslaan en naar de inhoud gaan

Concertgebouworkest heeft een vernieuwde huisstijl

Ook een samenwerking met fotograaf Carli Hermès.
Koninklijk Concertgebouworkest nieuwe huisstijl
Koninklijk Concertgebouworkest nieuwe huisstijl

Het Concertgebouworkest heeft vanaf januari 2024 een vernieuwde huisstijl. Deze nieuwe visuele identiteit is ontwikkeld door ontwerpbureau Motif. De fotografische beelden van Carli Hermès vormen een belangrijk element in het geheel.

related partner content for mobile comes here

De vernieuwde huisstijl komt voort uit 'de groeiende ambitie van het orkest om mensen van alle leeftijden en diverse achtergronden te bereiken'. Het orkest moet hiermee een directere, meer emotionele uitstraling krijgen.

Er is gekozen om het kroontje te behouden en deze als beeldmerk een prominente rol te geven in de visuele uitingen, in combinatie met de ruitvorm. Ook komt het woord 'koninklijk' terug in het logo. Internationaal wordt de Engelstalige naam gecommuniceerd. 

Het Concertgebouworkest moet meer opvallen bij nieuwe doelgroepen en daarom wordt er meer gebruik gemaakt van beeld. Het orkest werkt hierbij de komende tijd samen met fotograaf Carli Hermès. ‘De boodschap moet in tekst en beeld herkenbaar zijn’, zegt Hermès over zijn aanpak. 'Ik begin altijd met goed te kijken wat er al aan materiaal was. Bij zo’n gezelschap als het Concertgebouworkest kun je niet te veel afwijken van de traditie. Ik blijf daarnaast dicht bij mijzelf.’

Het orkest werkt anderhalf jaar met Hermès – tot en met seizoen 2024/2025 – waarna andere fotografen het overnemen.

Credits:

Verantwoordelijk bij klant: Dominik Winterling, Wietske Kuiper, Fiona Citroen
Ontwerpbureau: Motif
Motion graphics: Paul Postma

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in