Overslaan en naar de inhoud gaan

Plantaardige ijsmaker IJsbaart vernieuwt positionering en verpakkingen

Het merkontwikkelingstraject is uitgevoerd in samenwerking met Prosper & Bloom, dat een bureau-oriëntatie won.
IJsbaart
Nieuwe uitingen van IJsbaart
© Afbeelding: aangeleverd
IJsbaart
Nieuwe uitingen van IJsbaart
© Afbeelding: aangeleverd

IJsbaart, een Nederlandse producent van ambachtelijk plantaardig ijs, presenteert een herpositionering inclusief bijbehorende nieuwe productverpakkingen. Het zijn de eerste stappen van een merkontwikkelingstraject dat IJsbaart doorloopt met Prosper & Bloom. Die partij won de bureau-oriëntatie van de ijsmaker.

related partner content for mobile comes here

Online aanwezigheid

De ambitie van IJsbaart - een woordspeling op de naam van oprichter Tijn Baart - is om de ijsmarkt te veranderen. Want waar het meeste roomijs gebaseerd is op zuivel, maakt IJsbaart zijn plantaardige ijs van natuurlijke ingrediënten. De producent wil zo duurzamer ijs afleveren dat qua kwaliteit en smaak niet onderdoet voor zuivelroomijs. Het IJsbaart-ijs is inmiddels te koop bij onlinesupermarkt Crisp, de Bijenkorf, bidfood en andere groothandels en meer dan vierhonderd horecalocaties. Voor retail zijn nieuwe verpakkingen en ijssmaken ontwikkeld, die gepresenteerd worden op de Horecava-beurs. Later volgen nieuwe point-of-sale-materialen, nieuwe retailverpakkingen en een verdere doorontwikkeling van het merk IJsbaart. Online aanwezigheid wordt hier een belangrijk onderdeel van, belooft het merk. 

Er is een flinke markt te winnen, want jaarlijks gaat er in Nederland voor 548 miljoen euro aan ijs over de toonbank. Grote merken hebben 86 procent van deze markt in handen, zo blijkt uit Euromonitor-onderzoek uit 2022. IJsbaart wil een puntje van deze Nederlandse ijstaart veroveren en later ook uitbreiden naar het buitenland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in