Overslaan en naar de inhoud gaan

Chipotle presents Farmed and Dangerous

Het Amerikaanse Mexican Grill restaurant Chipotle gelooft in brand-authored content. Na eerdere viral successen produceert Chipotle nu een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door: Jean Pierre Kin

related partner content for mobile comes here

In 2012 won Chipotle de eerste branded content Grand Prix in Cannes. Niet slecht voor de een Mexicaans restaurant. De 2 minuten durende animatie  verhaalt over duurzame landbouw en veeteelt; het speerpunt in de communicatie van Chipotle. Vorig jaar werd deze boodschap vertelt door middel van een mobile game. De video-intro van deze game, , haalde binnen no time miljoenen views op YouTube en zorgde voor miljoenen downloads van de game.

In 2014 gaat Chipotle wéér een stap verder met het vertellen van hun verhaal. Op 17 februari gaat op  de serie ‘Farmed and Dangerous in premiere: "An original comedy series produced by Chipotle Mexican Grill that explores the outrageously twisted world of industrial agricultuur.” De trailer, character video’s en andere extra&;s zijn te bekijken op 

De serie bestaat uit vier afleveringen die draaien rondom een fictief agrarisch bedrijf. Zij komen met een dubieus plan om koeien petroleum te voeren. Dat is goedkoper voor het bedrijf. Het enige nadeel is dat er zo af en toe een koe explodeert. De hoofdrol in de serie wordt gespeeld door Ray Wise, die we kennen als de vader van Laura Palmer uit de klassieker Twin Peaks. Kijkers leren door de serie de allerslechtste kant van de voedselindustrie kennen. Bijvoorbeeld gebruik van antibiotica op dieren en de vervuiling door gebruik van fossiele brandstoffen.

Alle content op Hulu - dus ook deze serie - is alleen in de VS te zien. Maar de kans is natuurlijk groot dat de afleveringen na uitzending op YouTube belanden of op een andere plek op het web. Ik kijk er in ieder geval naar uit. En ik ben benieuwd welke merken dit jaar het voorbeeld van Chipotle gaan volgen.

Jean Pierre Kin is freelance creatief

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in