Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkjournalisten; bureau voor Branded Content

Vandaag gaat journalistenpoule Merkjournalisten van start, dat wil inspelen in 'op de toenemende behoefte van merken aan relevante content'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De initiatiefnemers zijn Theo van der Meer, PR adviseur en eigenaar van Pradd en Chantal Evers, eigenaar van Four Months en de Communicatiewinkel.

related partner content for mobile comes here

Merkjournalisten is een poule van journalisten die in opdracht van bedrijven content maken met een journalistieke insteek en zegt in te spelen op de toenemende behoefte van merken aan relevante content. De producties komen volgens de bedenkers onafhankelijk tot stand waardoor bij een productie de bio van de journalist geplaatst kan worden. Een bedrijf geeft het onderwerp aan en de journalist of een team van journalisten maakt vervolgens de content, volgens Merkjournalisten ‘zonder inmenging van de opdrachtgever’. Merkjournalisten wil inspelen in op de toenemende behoefte van merken aan relevante content.

Van der Meer: ‘Steeds meer merken gaan zelf content produceren. Te vaak is dat direct gericht op sales of een directe call to action. Consumenten haken dan af. Daarom is Branded Journalism zo in opmars.’

Merkjournalisten zet in op de vorm waarbij de content door een merk zelf via de eigen kanalen, als een blog, website, Facebookpagina, Youtube-kanaal of een printmagazine wordt aangeboden. Branded Journalism, waarbij bijvoorbeeld een krant de ruimte biedt aan merken om hun verhaal te vertellen laat het ongemoeid.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in