Overslaan en naar de inhoud gaan

Netflix nog niet break-even in Nederland

Netflix ontwikkelt zich in Nederland beter dan in het Verenigd Koninkrijk. 'Maar er zijn nog maar weinig Nederlanders die Netflix kennen.'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

&;Een onvoorstelbaar succes&; noemt Netflix-topman Reed Hastings de lancering van Netflix in Nederland. Het VOD-platform ontwikkelt zich op de Nederlandse markt sterker dan die in het Verenigd Koninkrijk. Dit zei Hastings woensdag tijdens een bezoek aan Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

Concrete cijfers noemt Hastings niet, maar hij noemt het wel verbazingwekkend dat Nederlandse markt het procentueel gezien in de eerste maanden na de introductie beter doet dan de UK. &;Voor Amerikaanse bedrijven is het Verenigd Koninkrijk normaliter de sterkste, mede doordat het een bekende Engelstalige markt betreft.&;

Netflix draait hier nu nog verlies en bekostigt dat met de winsten die het bedrijf in het thuisland maakt . Hastings zegt dat het een paar jaar kost om het break-even te bereiken. &;Omdat we blijven investeren in het snel toevoegen van content. We richten ons eerst op het krijgen van een goede reputatie in de nieuwe markten.&;

Netflix breidt dit jaar nog uit naar meer Europese landen, maar welke dat zijn, wilde Hastings niet zeggen. 

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in