Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de 5 populairste artikelen van 2013

De 5 communicatiestukken die het afgelopen jaar het meest werden gelezen op communicatieonline. Met een emeritus-communicatieprofessor aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

related partner content for mobile comes here

U houdt van inhoud – serieuze inhoud. Niet een vette de roddel die het best werd gelezen dit jaar. Geen of hard en bloedig nieuws ook of een opzienbarende rel. Nee, een nieuwsbericht over een nieuw model voor communicatieplanning eindigde op plaats 1. Met afstand. Ons dunkt.

U klikte   werd gepresenteerd het vaakste aan, debatteerde erover, en hield daar tot aan het eind van 2013 ook niet meer mee op. 

Als runner up een olifantje, ofwel de ‘Olli’-campagne voor Feyenoord/Blijdorp. Er zouden exorbitant hoge kosten voor zijn gemaakt, iets waarover adjunct-directeur merk & communicatie Alwine de Jong van ASR  alarm had geslagen binnen ASR. Het kostte haar de kop. op basis van het journalistieke werk van onze collega’s van Adformatie.

 

 

Op korte afstand volgde het nieuwsartikel over t. Het kondigde massaontslag in een persbericht aan onder de kop ‘Achmea versnelt aanpassingen in klantgerichtheid’. Bovendien stond een interview van EenVandaag met topman Van Duin al online voor het inlichten van het personeel .

 

 

Het artikel dat dan niet het meeste is gelezen, het maakte wel de meeste discussie en emoties los. Commbathet hbo-communicatieonderwijs dat zou opleiden voor werkloosheid. Er werd gereageerd, heftig vaak, en het stuk werd massaal gelezen.

 

en daar waren de commprofs wel aan toe. Het aantal pr-banen stijgt de komende jaren met 23 procent, aldus Yahoo Education, dat  een lijst opstelde van beroepen die hun levenseinde naderen en beroepen die een gouden nabije toekomst hebben. De groei, zo stelt Yahoo Education,  komt voort uit de versnippering van het medialandschap wat zorgt voor een herwaardering voor het pr-vak.  Vooral de opkomst van sociale media spelen daarin een rol. 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in