Apple grootste stijger in Top100 Global Brands


Apple stijgt dit jaar van plaats 17 naar nummer 8, een groei van maar liefst 58 procent. Patrick Stal van Interbrand legt uit waarom: ‘Apple maakt niet alleen maar mooie producten, het merk heeft een geheel eigen lifestyle gecreeerd.'
Apple-uitdager Samsung stijgt ook: van plek 19 naar 17, een groei van 20 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe top 10:
1 (1) Coca-Cola Beverages 71,861 70,452 2%
2 (2) IBM Business Services 69,905 64,727 8%
3 (3) Microsoft Computer Software 59,087 60,895 -3%
4 (4) Google Internet Services 55,317 43,557 27%
5 (5) GE Diversified 42,808 42,808 0%
6 (6) McDonald's Restaurants 35,593 33,578 6%
7 (7) Intel Electronics 35,217 32,015 10%
8 (17) Apple Electronics 33,492 21,143 58%
9 (9) Disney Media 29,018 28,731 1%
10 (10) Hewlett-PackEalercdtronics 28,479 26,867 6%
Technologiemerken doen het goed in de top 10. IBM staat op nummer 2, en Microsoft handhaaft zich op plaats 3 ondanks een licht dalende merkwaarde. Volgend jaar zal dat wellicht anders zijn; nummer 4, Google, laat immers een groei van maar liefst 27 procent zien.
Nokia verdwijnt uit de top 10 en zakt van plaats 8 naar plaats 14. Eerste Nederlandse merk is Philips, op plaats 41 (van 42). Hoogste nieuwe binnenkomer is Nissan, op plaats 90.
Interbrand beoordeelt bedrijven aan de hand van de gemaakte winst die aantoonbaar te danken is aan de sterkte van het merk. Het bedrijf neemt ook de toekomstige merkwaarde mee in de berekeningen, plus de rol die het merk speelt in het creeren van vraag.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid