Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple grootste stijger in Top100 Global Brands

Interbrand maakte vandaag de Best Global Brands van 2011 bekend. Net als vorig jaar voert Coca-Cola de lijst aan, gevolgd door IBM en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Apple stijgt dit jaar van plaats 17 naar nummer 8, een groei van maar liefst 58 procent. Patrick Stal van Interbrand legt uit waarom: ‘Apple maakt niet alleen maar mooie producten, het merk heeft een geheel eigen lifestyle gecreeerd.'

related partner content for mobile comes here

Apple-uitdager Samsung stijgt ook: van plek 19 naar 17, een groei van 20 procent.

De top 10:

1 (1) Coca-Cola Beverages 71,861 70,452 2%
2 (2) IBM Business Services 69,905 64,727 8%
3 (3) Microsoft Computer Software 59,087 60,895 -3%
4 (4) Google Internet Services 55,317 43,557 27%
5 (5) GE Diversified 42,808 42,808 0%
6 (6) McDonald's Restaurants 35,593 33,578 6%
7 (7) Intel Electronics 35,217 32,015 10%
8 (17) Apple Electronics 33,492 21,143 58%
9 (9) Disney Media 29,018 28,731 1%
10 (10) Hewlett-PackEalercdtronics 28,479 26,867 6%

Technologiemerken doen het goed in de top 10. IBM staat op nummer 2, en Microsoft handhaaft zich op plaats 3 ondanks een licht dalende merkwaarde. Volgend jaar zal dat wellicht anders zijn; nummer 4, Google, laat immers een groei van maar liefst 27 procent zien.

Nokia verdwijnt uit de top 10 en zakt van plaats 8 naar plaats 14. Eerste Nederlandse merk is Philips, op plaats 41 (van 42). Hoogste nieuwe binnenkomer is Nissan, op plaats 90.

Interbrand beoordeelt bedrijven aan de hand van de gemaakte winst die aantoonbaar te danken is aan de sterkte van het merk. Het bedrijf neemt ook de toekomstige merkwaarde mee in de berekeningen, plus de rol die het merk speelt in het creeren van vraag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in