Overslaan en naar de inhoud gaan

Xsaga tovert Museumweekend om in Museumweek

De campagne 'Ons echte goud' zet zeven dagen op zeven plaatsen een bijzonder exemplaar uit de museale collectie van Nederland in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na 33 jaar vond de Museumvereniging het tijd voor een herpositionering van het Museumweekend.

related partner content for mobile comes here

Xsaga werd een paar maanden geleden aangezocht om mee te denken over een nieuw format dat impact zou hebben en heel Nederland kon interesseren voor de vele  museumschatten die ons land rijk is.

Samen met ontwerpbureau Lava en Q&A Communicatie werd de campagne ‘Ons echte goud’ bedacht, om Nederland een week lang te laten zien en beleven dat ‘het echte goud’, dichterbij is dan je denkt. 

Dit is de commercial:

 

Dit is de teaser van 1 minuut:

 

Onderdeel van de campagne zijn zeven evenementen die van 18 tot 26 april kriskras door Nederland worden georganiseerd. Iedere keer wordt gebruik gemaakt van een nieuwe productionele manier om een bijzonder object in de schijnwerpers te plaatsen.

Op Adformatie zal Patrick Roubroeks, creative director en mede-oprichter van Xsaga, dagelijks verslag doen van dit ‘rondje Nederland’ middels een blogpost.

Bij de Museumvereniging zijn 450 musea aangesloten. Samen organiseren zij de .

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in