Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de marketeers die het merk Hillary Clinton moeten maken

Hillary Clinton wil in 2016 haar intrek nemen in het Witte Huis, en roept hiervoor de hulp in van consumentenmarketeers. Wie zijn ze?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De eerste:
Wendy Clark, Coca-Cola&;s president frisdrankmerken en strategische marketing voor Noord-Amerika.

related partner content for mobile comes here

Tot januari van dit jaar dan, toen nam ze tot 6 april onbetaald verlof op om zich te storten op haar passie: politiek, en Hillary Clinton. Clark’s specialiteit: de jonge doelgroep, en social media. Clinton kwam ook met het nieuws naar buiten middels een tweet.

Opvallend in deze tweet: de introductie van de ‘H’, die ook naar voren komt in het campagnelogo.

In haar Twitterbio beschrijft Clinton zichzelf eerst als Wife, mom, grandma, women+kids advocate. Daarna noemt ze haar politieke kunde (FLOTUS, Senator, SecState) maar ook een ‘hair icon en pantsuit aficionado’. En ze sluit af met ‘2016 presidential candidate. Tweets from Hillary signed –H

Nummer 2:
Stephanie Hannon was director product management bij Google en overziet nu als chief technology officer de digitale werkzaamheden tijdens de campagne van Clinton. Campagnesite, apps en alle andere digitale tools. Bij Google bouwde ze tools ter ondersteuning van communicatie tussen communities, overheid en ngo’s. Zij is de big data –expert binnen het team van Clinton.

Andere teamleden zijn politiek strateeg Robby Mook en Kristina Schake, die het werkte aan het imago (en de kledingstijl) van Michelle Obama. Zo stuurde ze Obama op een shoppingtrip naar discounter Target in 2011, om haar te positioneren als een werkende moeder die ook op de centen let. En ze liet haar dansen in de Jimmy Fallon-show. In Amerika is men erg benieuwd hoe ze Hillary Clinton gaat neerzetten.

Mook zal een leidende rol spelen in de campagne. Hij valt op door zijn online onzichtbaarheid. Geen Facebook-account, en hij vergat het wachtwoord van zijn Twitter-account.

Bronnen: Washington Post, Brand Republic, Twitter

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in