Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw logo en visuele identiteit voor Spaarne Gasthuis

Koeweiden Postma ontwikkelde de identiteit en introductiecampagne voor het nieuwe ziekenhuis.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op 22 maart j.l. zijn het Kennemer Gasthuis en het Spaarne Ziekenhuis gefuseerd tot het Spaarne Gasthuis. Het ziekenhuis heeft vier locaties in en rond Haarlem en behoort tot één van de grootste ziekenhuizen van Nederland.

related partner content for mobile comes here

Naar aanleiding van de fusie liet het Spaarne Gasthuis een nieuwe visuele identeit ontwikkelen. Het logo verbindt twee in de regio bekende symbolen: de &;S&; die staat voor het Spaarne die door het gebied stroomt en het trapgeveltjes van het St. Elisabeth Gasthuis, daar waar het in 1581 allemaal begon. Zo staat er er een nieuw logo, dat toch vertrouwd voelt. En dat is niet onbelangrijk als je naar het ziekenhuis gaat. Uitgangspunt van de bijhorende campagne is dat medewerkers van het Spaarne Gasthuis en patiënten, familieleden, verwijzers en zorgverzekeraars in elkaars leven te gast zijn. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Marcel Jiskoot en Total Active Media en volgt een uitspraak van Peter van Barneveld (voorzitter RvB) tijdens de eerste kennismaking.


 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in