Overslaan en naar de inhoud gaan

Winst- en omzetstijging Ahold

Ondanks moeilijke marktomstandigheden heeft Ahold in het afgelopen kwartaal de winst en omzet zien stijgen, ook bij de Nederlandse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De resultaten die het supermarktconcern donderdagochtend voorbeurs publiceerde, waren ook beter dan de gemiddelde verwachting van analisten. De omzet in het derde kwartaal kwam uit op 6,86 miljard euro, een stijging van 2,5 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

related partner content for mobile comes here

De operationele winst ging met ruim 5 procent omhoog tot 300 miljoen euro. De nettowinst steeg met ruim 15 procent naar 257 miljoen euro. De stijging is deels te danken aan een belastingmeevaller.

Topman Dick Boer liet in het persbericht weten dat 'klanten terughoudend blijven in de bestedingen en gericht zijn op prijsacties in een inflatoire omgeving'.

De omzet van Ahold steeg zowel in de VS, waar Ahold meer dan de helft van zijn omzet vandaan haalt, als in Nederland. Wel was in Nederland het bedrijfsresultaat met 149 miljoen euro zo'n 7 miljoen euro lager dan vorig jaar. De Amerikaanse supermarkten (Stop&Shop, Giant-Carlisle, Giant Landover) boekten een omzet van 5,8 miljard dollar (circa 4,3 miljard euro), een stijging van 8,5 procent.

Bij de Nederlandse activiteiten kwam de omzet 4,5 procent hoger uit op 2,3 miljard euro. De omzet in winkels die langer dan een jaar open zijn, steeg met 3 procent.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in