Adidas-voetbalschoenen met een brein: adizero f50 powered by miCoach
Ze verzinnen wat: intelligente schoenen voor slim voetbal. Dat laat Adidas zien in zijn nieuwe wereldwijde voetbalcampagne voor de introductie van de 'adizero f50 powered by miCoach' - een voetbalschoen 'met een brein'.
Ajax A1-spelers Lesley de Sa en Xandro Schenk zijn vanaf vandaag, net als Lionel Messi, te zien in de deze campagne.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe campagne bestaat onder meer uit een commercial van 30 seconden met Lionel Messi en een langere online film met Lesley de Sa en Xandro Schenk. In deze laatste film wordt de functionaliteit van de schoen gedemonstreerd. De film is opgenomen op jeugdcomplex De Toekomst van Ajax, in het Adidas miCoach Performance Centre. Dat is ‘het sportwetenschappelijke hart van Ajax’.
De nieuwe adizero f50 blijkt zich te onderscheiden van andere voetbalschoenen door de holte in de zool, waar een (ook nieuw verkrijgbare) Speed_Cell in geplaatst kan worden. Deze Speed_Cell meet 2D bewegingen (360º) en zo de belangrijkste prestaties op het veld, zoals gemiddelde snelheid (elke seconde gemeten), topsnelheid (elke vijf seconden gemeten), aantal sprints, afstand, aantal stappen en stapfrequentie.
Waarom de Amsterdamse voetbalclub?
Adidas betrekt Ajax wel vaker in de ontwikkelings- en testfase van nieuwe producten, en vooral voor de verdere ontwikkeling van intelligente trainingssystemen, iets waar Ajax als club qua betrokkenheid in voorop loopt.
De commercials en andere campagne-uitingen en -activaties zijn de komende periode te zien op tv, online, print, de winkelvloer en op en rond het veld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid