Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzetgroei Reed Elsevier

Reed Elsevier heeft in de eerste drie kwartalen van 2011 een onderliggende omzetgroei van 1 procent gerealiseerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bedrijf ligt op koers om de doelstelling voor de aangepaste winst per aandeel in 2011 te halen. Volgens bestuursvoorzitter Erik Engstrom heeft de algemene verbetering van de resultaten uit de eerste helft van het jaar doorgezet. De onzekere economische omstandigheden hadden volgens hem een beperkte invloed op enkele conjunctuurgevoelige onderdelen, met een marginaal effect op de totale resultaten.

related partner content for mobile comes here

Reed Elsevier zag de onderliggende omzet bij alle bedrijfsonderdelen groeien. Bij Lexis Nexis Risk Solutions namen de opbrengsten met 4 procent toe, bij Lexis Nexis Legal & Professional met 1 procent, evenals bij Reed Business Information. Bij Elsevier bedroeg de onderliggende groei 2 procent.

Bij het onderdeel Exhibitions ging de omzet met 1 procent omlaag door het aflopen van tweejaarlijkse evenementen. Worden die buiten beschouwing gelaten dan was sprake van een toename met 12 procent.

Bron: De Financiële Telegraaf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in