Overslaan en naar de inhoud gaan

(Nielsen) Consumenten willen waar voor hun geld

Consumenten willen bij retailers vooral waar voor hun geld, zo blijkt uit een wereldwijd onderzoek naar winkelgedrag en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze twee zaken zijn de belangrijkste redenen om bij een retailer te shoppen. In de categorie ‘Zeer belangrijke reden’ scoort‘waar voor je geld’ net iets hoger (61 procent) dan ‘laagste prijs’ (58 procent).
In de categorie ‘Goede reden’ scoort ‘laagste prijs 37 procent, tegenover 34 procent voor ‘waar voor je geld’. En in de categorie daaronder (‘Reden’) scoort ‘waar voor je geld’ 95 procent, en noemt 94 procent lage prijs.

related partner content for mobile comes here

Andere redenen om te kiezen voor een bepaalde retailer zijn locatie, goede aanbiedingen, volle schappen en goede kwaliteit van verse producten.

59 procent van de shoppers kijkt naar aanbiedingen om geld uit te sparen. Daarna zijn coupons de meeste gebruikelijke manier om geld over te houden (48 procent). Vooral in de VS en in Azie worden coupons geknipt of mobiel gebruikt.

Consumenten geven ook de voorkeur aan grotere voordeelverpakkingen dan aan kleinere verpakkingen tegen een lagere prijs.

59 procent van de ondervraagde consumenten geeft aan dat men dit jaar vaker iets in de aanbieding koopt dan vorig jaar. Dat is voor meer dan de helft ook de enige manier om kosten te besparen. 48 procent gebruikt ook coupons, 40 procent shopt bij een goedkopere retailer, en 39 procent koopt vaker voordeelverpakkingen.
9 procent van de respondenten heeft geen stappen genomen om minder geld uit te geven.

Vooral Amerikanen bezoeken een retailer om in 1 keer flink in te slaan (60 procent). Europeanen doen dat in 37 procent van de gevallen, 21 procent winkelt wat vaker voor een paar boodschappen, en 25 procent loopt snel naar de winkel als er iets op is (tegenover 6 procent van de Amerikanen). In Azie doet slechts 20 procent aan groot inkopen.

Nielsen ondervroeg voor dit onderzoek 25.000 consumenten in 51 landen.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in