Overslaan en naar de inhoud gaan

What Design Can Do organiseert ontwerpwedstrijd tegen klimaatverandering

De designconferentie vindt plaats op 23 en 24 mei in het Muziekgebouw aan ’t IJ in Amsterdam
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Foto: Richard van der Laken op het podium

related partner content for mobile comes here

De tweedaagse conferentie What Design Can Do (WDCD) staat in het teken van klimaatverandering. De organisatie roept de creatieve industrie op om actie te ondernemen en doet dat met een Climate Action Challenge.

Sprekers en interactie
Tijdens de jaarlijkse conferentie staat maatschappelijke impact van design centraal. Op 23 en 24 mei spreken internationale experts op het podium. Denk aan de Canadese ontwerper Bruce Mau, Ikeas hoofddesigner Marcus Engman en de Braziliaanse top-chef Rodrigo Oliveira. Er zijn ook diverse workshops waarbij interactie met de experts centraal staat.

Ontwerpwedstrijd


Voor de tweede keer organiseert WDCD ook een ontwerpwedstrijd. Na de Refugee Challenge (631 inzendingen uit 70 landen, 5 finalisten) vraagt de organisatie in deze nieuwe challenge om ideeën die klimaatverandering tegen kunnen gaan.

Voor de tweede keer organiseert WDCD ook een ontwerpwedstrijd. Na de Refugee Challenge (631 inzendingen uit 70 landen, 5 finalisten) vraagt de organisatie in deze nieuwe challenge om ideeën die klimaatverandering tegen kunnen gaan.

WDCD, de Ikea Foundation en de Autodesk Foundation vragen ontwerpers wereldwijd om met ideeën te komen rondom de klimaatproblematiek. Richard van der Laken, medeoprichter en creatief directeur van WDCD: ‘Klimaatverandering verdient de aandacht van de creatieve gemeenschap. Zo’n thema wordt al snel erg zwaar, maar dat ontwerpers zijn optimisten. We zullen dit onderwerp dus met veel positiviteit benaderen.’

Startsein op 23 mei


Dagan Cohen (creatief directeur van Social Inc) geeft het startsein voor de ontwerpwedstrijd op de eerste dag van het evenement. Deelnemers kunnen tot 21 augustus hun ideeën en concepten in drie categorieën inzenden: student, professional en start-up. De winnaars worden 23 oktober bekend gemaakt tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven.

Dagan Cohen (creatief directeur van Social Inc) geeft het startsein voor de ontwerpwedstrijd op de eerste dag van het evenement. Deelnemers kunnen tot 21 augustus hun ideeën en concepten in drie categorieën inzenden: student, professional en start-up. De winnaars worden 23 oktober bekend gemaakt tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven.

Een totaalbedrag van €900.000,- wordt beschikbaar gesteld voor alle winnaars. Daarnaast nemen zij deel aan een intensief acceleratieprogramma inclusief begeleiding, kantoorruimte en toegang tot een netwerk van investeerders.

Kijk hier voor meer informatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in