Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatiehonden Dax en Prins laten geen kruimel liggen na de lunch

Kruimeldieven van Amersfoorts bureau Internative kunnen het prima vinden samen
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In een verbouwde loods in Amersfoort huist het online branding agency Internative. De ruimte is licht en groot, aan de kant van de ramen vijf grote bureaus met elk drie werkplekken. In de hoek een glazen overlegruimte. Midden in de hal een lange tafel op stahoogte. En in de hoek liggen twee communicatiehonden, Dax en Prins – op hun kleedjes achter het bureau van hun baasjes.

related partner content for mobile comes here

 

Eenkennig en rustig

 

Dax is een prachtige Ridgeback van 4,5 jaar oud. Vanaf dat hij een puppy was vergezelde hij zijn baas Mark Bodenstaff naar kantoor.

 

'Mijn vriendin heeft onregelmatig werk. Als ze niet thuis is gaat Dax mee naar kantoor', zegt webdesiger Mark. 'Dax is nogal eenkennig, dus hij is steeds bij mij in de buurt. Hij weet precies z’n plek, en is gesteld op z’n rust. En die krijgt hij hier voldoende.' Maar niet natuurlijk nadat hij bij binnenkomst van alle medewerkers en aai over de bol heeft gekregen.

 

kruimelhonden.jpg
kruimelhonden.jpg

 

Tweede hond

 

Negen maanden geleden nam designer Vincent Hielckert ook een hond, Prins. Een American Stafford. 'We zijn natuurlijk eerst voorzichtig uit gaan proberen of de twee beesten elkaar verdragen”, zegt Vincent. 'Maar dat bleek geen enkel probleem te zijn.' 

 

Vincent en Mark zijn goede vrienden van elkaar en werken veel samen. Ze hebben een werkplek aan hetzelfde bureau, dus de honden liggen gezellig in elkaars buurt. Ook Prins komt en gaat op onregelmatige tijden. Er zijn ook dagen dat er maar één hond aanwezig is, en soms blijven ze allebei

 

Sociale dieren

Internative noemt zichzelf een full service Digital Agency. De dertien medewerkers zorgen ervoor dat bedrijven zich perfect kunnen presenteren, zowel online als offline. Op hun website staat: ‘Ons team bestaat uit een bont gezelschap van sociale dieren.’ Ook de honden presenteren zich inmiddels online. 

Dax staat op de website namens de klantenservice, met een eigen e-mailadres. ‘En we krijgen mail voor hem’, vertelt brandmanager Esther de Korte. ‘Daarin vragen klanten bijvoorbeeld of het goed met hem gaat. Zij krijgen dan een mailtje met ‘Woef’, terug.’ 

Prins is druk met z'n eigen Insta account (prinsstaffy) en heeft 77 volgers.

Fijn als ze er zijn

‘De honden geven afleiding en houden de dag dynamisch’, zegt Esther. ‘We moeten vaak om ze lachen, ze hebben echt humor, maken grappige geluiden. Dat brengt veel ontspanning met zich mee en een gezellig thuisgevoel.’ 

Haar collega Anouk: ‘De honden zorgen voor een goede manier voor afleiding. We moeten per dag toch af en toe achter de computer weg. Ik vind het erg fijn als ze er zijn. Op dagen dat ze er niet zijn is het hier echt een stuk saaier.’

Kruimeldieven 

Voor het kantoor ligt een groot grasveld. Daar lopen en spelen de medewerkers regelmatig met de honden. 

Tussen de middag lunchen ze allemaal staand aan de lange hoge tafel in het midden van de ruimte. De honden lopen er als een stel kruimeldieven omheen. ‘Op dagen dat ze er zijn ligt er geen kruimel na de lunch’, zegt Esther. ‘Hoe handig is dat!’

 

Tekst en foto: Anna Groot. Dit artikel maakt deel uit van een serie van de Utrechtse Communicatiekring over communicatiehonden.

Eerder verschenen:
- Communicatiehond Nick van Sabel Communicatie
- Communicatiehond Alpha van Intrium Next
- Communicatiehond Sjaan van Room for IDs

- Communicatiehond Bowie bij Hustle

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in