Overslaan en naar de inhoud gaan

MessageLab traint niet-professionele woordvoerders in woordvoering

Omdat ook ambassadeurs bijdragen aan het versterken van de merkwaarden
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

‘De klassieke mediatraining is dood. Lang leve de mediatraining!’ Met dit statement presenteert MessageLab zich, een nieuw label van PR-bureau NewsLab.

related partner content for mobile comes here

MessageLab richt zich op het trainen van zogeheten key-medewerkers tot merkambassadeurs. Deze medewerkers worden getraind in messaging en storytelling, en om maatschappelijke discussies rond hun organisatie op een positieve manier te adresseren.

Zo leveren zij, naast de officiële woordvoerders en de directie- en MT-leden, een belangrijke bijdrage aan het uitbouwen van de merkwaarden en de reputatie van hun organisatie.

Trots

Binnen elke grotere onderneming zijn, behalve de traditionele perswoordvoerders, ook ambassadeurs te identificeren die in staat moeten zijn om het verhaal over hun merk naar buiten te brengen. In gesprekken met klanten, leveranciers en andere stakeholders, maar ook via hun eigen socialmediakanalen. Key-medewerkers die vanuit hun trots op hun organisatie in staat zijn om te helpen bouwen aan de corporate reputatie.

Zelfvertrouwen

‘Deze medewerkers moeten weten langs welke lijnen hun organisatie communiceert. Ook zíj moeten kennis hebben van het message house, de corporate story, van de stip op de horizon en van de maatschappelijke discussies die rond hun merk spelen. Het gaat niet alleen om de inhoud, maar ook om de manier waarop die kennis wordt gedeeld. MessageLab maakt hen mondiger en geeft hun zelfvertrouwen om het verhaal te vertellen’, aldus Hans Ekhart, managing director van NewsLab en trainer bij MessageLab.

FOTO: 123RF/PICSFIVE

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in