Overslaan en naar de inhoud gaan

Pepsico komt met craft-versie van 7UP: Lemon Lemon

Hipsters, eat your heart out. De ouderwetse ‘lemonade’ appeleert aan het gevoel van zelfgemaakte limonade én bevat minder suiker.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

7UP, een frisdrankmerk uit de stal van Pepsico (in Nederland gebotteld en gedistribueerd door Vrumona), komt met een ‘hipster-variant’ op het gangbare product: ‘7Up Lemon Lemon. Met deze frisdrank – 7UP heeft het over ‘sparkling lemonade’ zegt het merk ‘het vrije gevoel van picknicken te vieren’.

related partner content for mobile comes here

Troebel
Het product oogt als een meer ambachtelijke limonade (want troebel) en wordt in de bijbehorende commercial in jampot-achtige glazen geserveerd. Ook de betrokkenheid van Lisa Gachet - oprichter van het DIY-blog ‘Make My Lemonade’ – bij de lancering, wijst in de richting van ambachtelijkheid. Ondanks die effort om het product als een craft-product neer te zetten, komt 7UP naast ‘Original’ (gewoon limoen dus) ook met smaakjesvarianten, namelijk ‘Grapefruit’ en ‘White Peach’. Geheel on trend heeft 7UP een suikerreductie doorgevoerd door behalve met suiker ook te zoeten met stevia. Dat leidt tot een calorieënverlaging met meer dan de helft (van 42 naar 19 calorieën per 100 ml).

In Nederland is 7UP Lemon Lemon landelijk verkrijgbaar in 1,25L flessen in drie genoemde smaken. Voor onderweg is er een 50cl flesje in de smaak Original.

Internationale Kick-off
In drie van de drukste steden ter wereld, Parijs, New York en Toronto, organiseert Pepsico ter introductie van 7UP Lemon Lemon een reeks picknickevents onder de naam ‘Picnic Time Off’. Het concern zegt dat de picknicks draaien ‘om het genieten van de natuur, het ontsnappen aan de drukte en het ontdekken van 7UP Lemon Lemon’.

New York en Toronto zijn voor de gemiddelde 7UP-fan wellicht wat ver om te profiteren van het gebodene, maar Parijs ligt meer binnen bereik. Café A, dat gezien wordt als één van Parijs’ meest trendy hangouts, wordt op 18 mei speciaal getransformeerd tot picknickwalhalla. Overigens is het Parijse picknickfeest alleen op 19 mei voor consumenten toegankelijk.

 

Eerder genoemde Lisa Gachet is co-host van het event. De stijl van 7UP Lemon Lemon wordt bij de Parijse picknick verder vormgegeven middels diverse spelactiviteiten, tuinierworkshops en livemuziek van singersongwriter-achtige muziek van het muziekduo Part Time Friends. Nederlandse consumenten kunnen kaartjes winnen naar het picknickevent door deel te nemen aan de actie op de Facebookpagina van 7UP.

ATL en BTL in Nederlands
De introductie van 7UP Lemon Lemon wordt ondersteund met een tv commercial, outdoor, digital & social media, in-store tastings, sampling, en bovengenoemd pr event.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in