Overslaan en naar de inhoud gaan

Weggeefactie: Sheila Struyck’s Vrouw in Zaken

Topmarketeer Sheila Struyck schreef onlangs het boek Vrouw in Zaken - daar kunnen mannen nog wat van leren. Een luchtig en relativerend…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Topmarketeer Sheila Struyck schreef onlangs het boek . Een luchtig en relativerend boek over het Nederlandse zakenleven. We mogen 5 exemplaren weggeven via Twitter. Daarnaast kun je een één op één masterclass met Sheila Struyck winnen.

related partner content for mobile comes here

Sheila Struyck begon ooit haar marketingloopbaan bij Procter & Gamble en had haar eigen reclamebureau. Maar ze was ook een tijdje kok en manager van een rockband. De laatste jaren werkte als ze senior vice president marketing bij Philips Consumer Lifestyle. Maar daar stopte ze kortgeleden mee: tijd voor een nieuwe uitdaging.

In het boek geeft Sheila een kijkje in de corporate wereld en beschrijft de dagelijkse taferelen op de werkvloer, waaraan ze zelf deelneemt. Over mannen die intimideren met hun oksels, Chinese goeroes in Alaska, managementlessen van haar hond en waarom een cafebaantje een plus is op je CV.

Molblog geeft 5 exemplaren en een masterclass weg, maar niet nadat we haar een paar vragen hebben gesteld:

In je boek geef je een aantal tips mee, waaronder ‘Spring van het ene naar het andere baantje, maar hou je oorspronkelijke liefde vast’. Wat is jouw oorspronkelijke liefde, en heb je ‘m nog steeds vast? ‘Vanaf mijn eerste bijbaantje (het op de naaimachine fabriceren van originele college shawls voor klasgenoten) tot CMO bij Philips, kom ik altijd weer terecht op het zoeken of begrijpen van de 'unmet need', en daar zo'n goed antwoord op verzinnen dat je er geld voor kunt vragen. Soms met een eigen bedrijf, soms in dienst van een ander.’

Hoe herken en koester/ontwikkel je talent in je organisatie? ‘Kijk goed naar wat mensen dag in dag uit doen en laten, en niet naar hun laatste presentatie. Als we niet oppassen, wordt showmanship een reden om in een talentpool te komen. In plaats van fantastische resultaten in de markt.’

Hoe kijk je zelf tegen coaching aan? ‘Het is soms fijn, zeker als je aan de top van een bedrijf zit als baas of eigenaar, om iemand ' zonder belang' om hulp te vragen. Alle andere mensen die je dagelijks omringen, zijn afhankelijk van je en vergeten je soms een spiegel voor te houden. Dus ik vraag daar soms om. Bij vrienden of professionals. Maar wel altijd met een duidelijke vraagstelling of dilemma waar ik mee worstel. Nu ben ik bijvoorbeeld veel in gesprek met individuen die niet een 'echte baan' hebben, maar in verschillende hoedanigheden ondernemen. Hun ervaring en voorbeeld coacht me en geeft me vertrouwen.’

Netwerken kan lastig zijn als de gesprekken steeds over voetbal, golf of sigaren gaan. Heb je een tip? ‘Een paar keer 'waarom' vragen. Iedere mens heeft passies en daarnaar luisteren is altijd fascinerend. Van welke sigaren houdt iemand, wanneer heeft hij of zij de eerste gerookt, waar worden ze gekocht? En over passies praten vinden de meeste mensen nog leuker dan ernaar luisteren, dus je hoeft daarna niet meer naar een onderwerp te zoeken...’

Om kans te maken op de één op één masterclass van anderhalf uur (datum in overleg), of op 1 van de 5 boeken, moet je de volgende tekst retweeten:

Masterclass winnen met auteur Vrouw in zaken, Sheila Struyck? Retweet! #masterclassstruyck http://tinyurl.com/3c8sy6k

In de masterclass vertelt Sheila over het centraal stellen van de consument of klant in alle facetten van het bedrijf, niet alleen in de marketing. Zoals ze in haar boek luchtig beschrijft aan de hand van , zo serieus is ze over NPS en hoe dat een heel bedrijf de juiste kant op kan zetten. En ze zal cases bespreken uit haar eigen ervaring.

Molblog kiest in overleg met Sheila de winnaars.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in