Overslaan en naar de inhoud gaan

“We” moeten een eigen app… Of kan het ook anders? App Sponsoring

Het sponsoren van een app creert voor een merk meer ge ï ntegreerde zichtbaarheid en betere resultaten dan de zogenaamde in-app ads.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Steeds meer marketeers voegen app sponsorships als een hoofd onderdeel van hun mobiele strategie. Een trend die vast door zal zetten, zolang consumenten meer apps gaan gebruiken.

related partner content for mobile comes here

Merken die dit jaar een app sponsorden doen dit enerzijds om bekendheid te genereren bij het getargete publiek, anderzijds hopen zij door een positieve app ervaring een koopintentie en meer brand awareness te verkrijgen.

Volgens Ryan Griffin, vice president and group director of media and mobile Digitas, NY, is er een groei in app sponsorships. Juist nu de marketeers beginnen te begrijpen wat er werkt in mobile advertising en developers inzien dat het werken met marketeers van belang is. Hij beweert: “Bij sponsorshops is de brand impact (awareness, merkvoorkeur, koopintentie) vaak 1,5-2X hoger dan bij mobile advertising inclusief mobiel web. En zelfs 30-50 procent hoger dan bij standaard in-app ads.”

Launch

Sponsoring van de app geeft merken exclusieve toegang tot het publiek van de app voor een specifieke periode. Tijdens de launch van de app, kunnen merken hiermee ook hun voordeel halen voor elke marketing activiteit gericht op de launch van de app.

Voorbeeld:

The Marriott Rewards Chase Card promoot, via een exclusieve sponsorshipde mobiele Gayot.com applicatie (reviews van restaurants door professionals), de reward perks. Reward perks zijn punten die je kunt verdienen wanneer je geld spendeert bij Marriott. Door de sponsorship van de app heeft Marriott toegang tot het netwerk van business travelers. Volgens Kunal Gupta, CEO van Polor Mobile, Toronto, heb je als launch sponsor alle voordelen als er reclame gemaakt wordt voor het downloaden van de nieuwe mobiele applicatie. Zelfs op alle andere advertentiekanalen waar promotie wordt gemaakt voor de app, profiteer je van het meeliften. Elke keer als de app wordt genoemd, wordt je als merk ook genoemd vaak in de vorm van: “mede mogelijk gemaakt door…/ sponsored by…”

Verdere integraties

Niet alleen zijn de resultaten van de app sponsorships hoog vanwege het enthousiasme rond de launch van de app, maar ook omdat marketeers de mogelijkheid krijgen om met developers samen te werken en zo het merk op een doordachte wijze in de app geïntegreerd krijgen. Dit geeft het merk de mogelijkheid engagement te verkrijgen elke keer als ze interacteren met de app. De grootste 'upside' van app sponsorship is de geïntegreerde merkaanwezigheid omdat de eindgebruiker de app download en actief betrokken is bij de app. De momenten van de sponsorships moet het gebruik van de app niet verstoren. Een negatieve ervaring is niet goed voor brand experience. Het beste is om het in de natuurlijke pauzes van de app te doen, pas dan krijg je boodschap genoeg kracht en wordt het goed ontvangen bij de gebruikers.

Wat is de juiste app?

Vaak denk je meteen aan gaming. Logisch die zijn vaak het populairst.

Hierbij een voorbeeldje van Subway met de PrePlay football app voor tijdens de laatste Super Bowl (zie ).

De key zit hem in de juiste app te vinden met de juiste doelgroep en die de juiste content biedt voor het getargete publiek van het merk. Is de content interessant voor de doelgroep? Ook moet het merk niet te ver van de merkidentiteit afstappen. Je wilt niet het risico lopen dat de gebruikers een negatieve ervaring opdoen met het merk.

Merken die zich op de jongere en welvarende doelgroepen richten, voelen zeker aangetrokken tot app sponsoring, omdat ze zich realiseren dat hun doelgroep al volledig mobiel is en ze gebruiken apps al op een dagelijkse basis.

De hamvraag die marketeers zich zouden moeten stellen, wanneer zij zich bezig gaan houden met app sponsorships: Wat is de reden waar om ik in die app met mijn merk zichtbaar en aanwezig moet zijn? Wat past het best bij mijn DNA? Hoe kan ik de natuurlijke app ervaring creeren? 1+1=3…toch?

Bron: mobilemarketer.com

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
jason Smith

Thank you so much for this. I was into this issue and tired to tinker around to check if its possible but couldnt get it done. Now https://vidmate.onl/download/ that i have seen the way you did it, thanks guys
with
regards

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in