Samenwerking AutoWeek en AD
Vanaf 1 september verzorgt automotive magazine AutoWeek (Sanoma Media) elke zaterdag twee autopagina’s in het Algemeen Dagblad onder de naam AD AutoWeek. Volgens hoofdredacteur van AutoWeek Robert van den Ham, hebben beide media profijt van de samenwerking. “Dit biedt veel nieuwe kansen. Het vergroot het actuele bereik, we kunnen bovendien nog meer met onze artikelen doen. De ideeen van huidig AD-autoredacteur Niek Schenk en die van ons sluiten perfect op elkaar aan. Denk bijvoorbeeld aan een test van een bepaalde auto op zaterdag in de krant en de woensdag erna diezelfde auto in vergelijking met twee of drie concurrerende merken in AutoWeek.’
Van den Ham ziet het ook als een voordeel dat AutoWeek zijn actuele autonieuws kwijt kan in een snel medium anders dan internet. ‘Bovendien, als grootste automotive mediamerk moet je in elk mediasegment aanwezig zijn. Een krant was zo’n beetje nog het enige medium waar we nog niets mee deden.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe lezersgroep van AutoWeek sluit volgens Van den Ham deels aan op die van het AD en De Telegraaf. Een samenwerking met De Telegraaf is uitgesloten omdat TMG de concurrerende titel Autovisie uitbrengt. ‘Maar wij hebben andere ideeen over hoe de redactionele samenwerking tussen krant en tijdschrift eruit kan zien.’
De betaalde oplage van AutoWeek bedroeg in 2011 92.659 exemplaren. De betaalde oplage van AD was in dat jaar 392.272.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid