Overslaan en naar de inhoud gaan

Samenwerking AutoWeek en AD

‘De krant was het enige medium waar we nog niets mee deden.’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanaf 1 september verzorgt automotive magazine AutoWeek (Sanoma Media) elke zaterdag twee autopagina’s in het Algemeen Dagblad onder de naam AD AutoWeek. Volgens hoofdredacteur van AutoWeek Robert van den Ham, hebben beide media profijt van de samenwerking. “Dit biedt veel nieuwe kansen. Het vergroot het actuele bereik, we kunnen bovendien nog meer met onze artikelen doen. De ideeen van huidig AD-autoredacteur Niek Schenk en die van ons sluiten perfect op elkaar aan. Denk bijvoorbeeld aan een test van een bepaalde auto op zaterdag in de krant en de woensdag erna diezelfde auto in vergelijking met twee of drie concurrerende merken in AutoWeek.’

related partner content for mobile comes here

Van den Ham ziet het ook als een voordeel dat AutoWeek zijn actuele autonieuws kwijt kan in een snel medium anders dan internet. ‘Bovendien, als grootste automotive mediamerk moet je in elk mediasegment aanwezig zijn. Een krant was zo’n beetje nog het enige medium waar we nog niets mee deden.’

De lezersgroep van AutoWeek sluit volgens Van den Ham deels aan op die van het AD en De Telegraaf. Een samenwerking met De Telegraaf is uitgesloten omdat TMG de concurrerende titel Autovisie uitbrengt. ‘Maar wij hebben andere ideeen over hoe de redactionele samenwerking tussen krant en tijdschrift eruit kan zien.’

De betaalde oplage van AutoWeek bedroeg in 2011 92.659 exemplaren. De betaalde oplage van AD was in dat jaar 392.272.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in