Olympische atleten protesteren tegen Twitter-regels
Met regel 40 van London 2012 wil de organisatie 'ambush marketing' buiten de deur houden en verzekeren dat alleen officiële sponsors worden genoemd. Dit houdt in dat posts waarin andere sponsors worden genoemd of bedankt, moeten worden verwijderd. Wie zich niet aan de regel houdt, krijgt een boete en kan zelfs worden gediskwalificeerd. Sporters worden voortdurend onder druk gezet foto's te verwijderen, zoals 1500 meter-renner Leo Marzano die een foto van zijn schoenen op Facebook plaatste.
Atleten hebben zich nu online verenigd via de hastag #wedemandchange. Zij worden vaak niet door de overheid gesubsidieerd en danken hun bestaan als sporter uitsluitend aan sponsors die ze graag bedanken na het behalen van een finaleplaats of medaille. De hashtag werd direct trending.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis(Bron: London Evening Standard)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid