‘E-mailmarketing in financiële sector kan beter’


Deze cijfers zijn te lezen in het nieuwe benchmarkrapport ‘E-mailmarketing in de financiële sector’ van het bureau Emailmonday en DM-Interface. Voor dit rapport zijn de e-mailmarketing en nieuwsbriefverzendingen van 167 Nederlandse verzekeraars en intermediairs onder de loep genomen.
Enkele conclusies:
• Aanmelden voor een nieuwsbrief wordt niet door alle financials duidelijk aangeboden: 84 procent van de organisaties met een nieuwsbrief toont de inschrijfmogelijkheid op de homepage.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS• De financials werpen drempels op tijdens het inschrijven voor een nieuwsbrief: 65,3 procent van de gevraagde velden op inschrijfformulieren is verplicht.
• Van alle organisaties verzendt geen enkele financial een volwaardige ‘welkome-mail’, een gemiste kans volgens Emailmonday.
Niet goed doordacht
Veel verzekeraars hebben last van ‘sign-up leakage’, meent Emailmonday. Personen vloeien gemakkelijk weg uit het aanmeldproces tijdens de eerste stappen doordat het proces niet goed is doorgedacht. Ook is de inschrijfmogelijkheid lastig te ontdekken. (18 procent plaatst bijvoorbeeld de inschrijfmogelijkheid ‘under the fold’ en 39 procent zet het op een moeilijk te ontdekken plaats op de website.
Lang wachten
Van de 115 organisaties die een nieuwsbrief aanbieden, versturen er slechts 15 organisaties binnen twee weken een nieuwsbrief. 21 verzekeraars sturen hem binnen een maand. Van de 115 bedrijven die een nieuwsbrief aanbieden, stuurt 31 procent uiteindelijk geen nieuwsbrief. Ter vergelijking, in de reisbranche is dit vijf procent. Voor de rest is het drie maanden wachten voordat de eerste e-mail in de inbox belandt.
Een deel van het rapport is hier gratis te downloaden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid