Overslaan en naar de inhoud gaan

‘E-mailmarketing in financiële sector kan beter’

Van de 115 organisaties in de financiële sector die een nieuwsbrief aanbieden, versturen er slechts 15 (13 procent) binnen twee weken een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze cijfers zijn te lezen in het nieuwe benchmarkrapport ‘E-mailmarketing in de financiële sector’ van het bureau en . Voor dit rapport zijn de e-mailmarketing en nieuwsbriefverzendingen van 167 Nederlandse verzekeraars en intermediairs onder de loep genomen.

related partner content for mobile comes here

Enkele conclusies:
• Aanmelden voor een nieuwsbrief wordt niet door alle financials duidelijk aangeboden: 84 procent van de organisaties met een nieuwsbrief toont de inschrijfmogelijkheid op de homepage.

• De financials werpen drempels op tijdens het inschrijven voor een nieuwsbrief: 65,3 procent van de gevraagde velden op inschrijfformulieren is verplicht.

• Van alle organisaties verzendt geen enkele financial een volwaardige ‘welkome-mail’, een gemiste kans volgens Emailmonday.

Niet goed doordacht
Veel verzekeraars hebben last van ‘sign-up leakage’, meent Emailmonday. Personen vloeien gemakkelijk weg uit het aanmeldproces tijdens de eerste stappen doordat het proces niet goed is doorgedacht. Ook is de inschrijfmogelijkheid lastig te ontdekken. (18 procent plaatst bijvoorbeeld de inschrijfmogelijkheid ‘under the fold’ en 39 procent zet het op een moeilijk te ontdekken plaats op de website.

Lang wachten
Van de 115 organisaties die een nieuwsbrief aanbieden, versturen er slechts 15 organisaties binnen twee weken een nieuwsbrief. 21 verzekeraars sturen hem binnen een maand. Van de 115 bedrijven die een nieuwsbrief aanbieden, stuurt 31 procent uiteindelijk geen nieuwsbrief. Ter vergelijking, in de reisbranche is dit vijf procent. Voor de rest is het drie maanden wachten voordat de eerste e-mail in de inbox belandt.

Een is hier gratis te downloaden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in