Overslaan en naar de inhoud gaan

Verkoop Coca-Cola Life in Groot-Brittannië daalt met ruim 50%

Dit is een jaar nadat de eenmerkstrategie is doorgevoerd.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Cijfers van Nielsen laten zien dat de verkoop van Coca-Cola Life in Groot-Brittannië 5,6 miljoen pond lager is in de eerste zes maanden van dit jaar in vergelijking met dezelfde periode in 2015. Dat is een daling van 54,5 procent.

related partner content for mobile comes here

De totale Coca-Cola-verkoop in die periode, een jaar doorvoering van de eenmerkstrategie, daalde met 7,6 procent naar 521 miljoen pond.

Meer duidelijkheid
De is een poging van het merk om meer duidelijkheid voor de consument te verschaffen en om de daling in omzet tegen te gaan.

Coca-Cola Life werd in 2014 in de markt gezet (in Nederland in 2015) als een gezonder alternatief voor de Coca-Cola met suiker, het bevat 45 procent minder suiker en calorieën.

Coca-Cola geeft zelf aan dat Life als nichemerk in de markt is gezet en vooral wordt ingezet op Coca-Cola Zero. Daar moet ook de groei vandaan komen.

Bron:  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in