Overslaan en naar de inhoud gaan

Trots

Iemand vroeg eens aan Alvaro Sotomayor (CD Wieden & Kennedy, Eregallerij ADCN): ben je trots op je werk?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als je die vraag stelt aan ons Nederlanders, krijg je een antwoord als: 'Ik heb geprobeerd het zo goed mogelijk te doen, Ik hoop dat iedereen het te gek vindt'...etc.

related partner content for mobile comes here

Alvaro”s antwoord was minder relativerend: 'NATUURLIJK ben ik trots op mijn werk! Ik steek er dagen en nachten in, zie mijn gezin te weinig door dat werk. Hoe dom zou ik zijn als ik er dan niet trots op was?'

Trots. Dat is wat we nodig hebben. Want als wij creatieven al niet trots zijn op ons werk, wie dan nog wel?
Wat is een idee nog waard als wij het zelf al niet meer bijzonder vinden?
Wat is nog de toegevoegde waarde van ons creatieven wanneer we ideetjes neerleggen die onze klanten ook hadden kunnen verzinnen als ze de tijd maar hadden gehad?

Ik rijd mijn hele leven al motor. En steeds vaker wagen adverteerders tegen mij te zeggen: 'Ach jij zit straks op die motor, dan krijg je vast wel even een ingeving'.
Ja een ingeving wel. Maar een raak idee, een relevant mooi verrassend idee?
Een idee dat echt iets verandert?

Laten we met z’n allen trots blijven op onze ideeën, op onze creativiteit.
Laten we oppassen voor de inflatie van die ideeën.
Want een ideetje, een ingeving, daar heeft uiteindelijk niemand ons voor nodig.
Als wij een branche worden van ingevinkjes, dan verdwijnen we van de Board-tafel van onze klanten, dan verworden we tot het neefje met grappige invallen.

Onze toegevoegde waarde ligt in onze grote ideeën. Laten we daar onze ziel en zaligheid in blijven steken!
Dat is niet alleen beter voor onze klanten en ons vak, maar ook voor ons plezier, onze toewijding en onze... Trots.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in