Overslaan en naar de inhoud gaan

Superheld op geitenwollen sokken strijdt voor bewustwording

De nieuwe campagne van Greenzine roept de hulp in van een superheld. Chuck Greenman moet consumenten helpen groene keuzes te maken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Greenzine is een groen platform, geïnitieerd door Stichting Batterijen (Stibat). Die zorgt ervoor dat lege batterijen in Nederland worden ingezameld. Naast de logistieke en organisatorische kant werkt Stibat ook aan bewustwording. De nieuwe online campagne, ontwikkeld door Yes2web, maakt daar deel van uit en moet mensen aan het denken zetten over duurzame alternatieven.

related partner content for mobile comes here

De Facebookapp (voor mobiele gebruikers ) daagt mensen daarom uit om te ‘vechten’ tegen een kwaadaardige robot. Door steeds te kiezen voor het duurzame alternatief, verzamelt de speler punten op de ‘Chuck-O-Meter’. Vanaf zestig procent goede antwoorden dingen deelnemers mee naar duurzame prijzen, zoals een fairphone, een bamboe boxershort, of een week rijden in een elektrische Tesla Roadster. Daarnaast heeft een eigen Facebookpagina, waarop hij groene tips deelt met zijn volgers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in