Overslaan en naar de inhoud gaan

Marnix van het billboard was actie JCDecaux

Marnix kon koken, streek zijn eigen kleren en zocht een vriendin. Sinds maart prijkte hij op billboards. Nu heeft hij een vriendin gevonden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lange tijd werd gedacht dat een datingbedrijf achter de campagne zat. Maar de actie voor Marnix is uitgevoerd door JCDecaux. De buitenreclame-exploitant wil hiermee de kracht en het effect van buitenreclame aantonen. 'Als een onbekend persoon al dergelijke respons kan creëren, dan kun je wel nagaan wat er gebeurt met een campagne voor een (bekend) product of merk', aldus JCDecaux.

related partner content for mobile comes here

'Buitenreclame maakt als geen ander medium deel uit van het dagelijks leven. Het is het eerste medium dat mensen zien als ze de straat opgaan. Met slechts een afbeelding en een paar goed gekozen woorden op onze Billboards kun je hét onderwerp van gesprek worden op straat, op kantoor en in de media', zegt Bart de Vries, commercieel directeur van JCDecaux Nederland. 'En die paar woorden op onze billboards kunnen leiden tot een stortvloed aan reacties op social media. Dat blijkt wel uit de Marnix campagne.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in