Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe dienst van Last.fm-oprichters helpt content ontdekken

Lumi is de nieuwe internetdienst van twee van de oprichters van Last.fm. De site helpt gebruikers relevante content te ontdekken op basis…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na de verkoop van Last.fm voor 280 miljoen dollar aan CBS zijn mede-oprichters Felix Miller en Martin Stiksel niet op hun lauweren gaan rusten. In december lanceerde het duo stilletjes de bètaversie van Lumi, een website die bijhoudt welke sites je bezoekt en op basis daarvan nieuwe suggesties geeft. Zoals Last.fm gebruikers helpt nieuwe artiesten te ontdekken op basis van muziekvoorkeuren, toont Lumi internetters relevante content naar aanleiding van hun surfgeschiedenis.

related partner content for mobile comes here

Vanaf vandaag is voor iedereen beschikbaar. Een browser plug-in onthoudt je webgeschiedenis. Op basis daarvan genereert Lumi suggesties voor relevante content. Uiteindelijk zou het systeem ook gaan leren van de aanbevelingen die je vervolgens wel aanklikt en degene die je negeert. Ook toont het de meest bezochte pagina’s door andere gebruikers. Over de mogelijkheden voor adverteerders is nog niets te vinden.

Bij een dienst als deze ligt het gevaar van privacyschending op de loer, maar de bedenkers van Lumi garanderen op hun dat het gebruik veilig en anoniem is. Ook probeert het pornografische en andere NSFW inhoud te weren. De dienst is nu alleen nog voor desktop beschikbaar. In het najaar wil het bedrijf wel gaan werken aan mobiele toepassingen.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in