Twitter gaat gericht adverteren in de VS
De geruchten deden al langer de rond, maar twitter gaat in de VS ‘ouderwets’ adverteren op basis van het surfgedrag van gebruikers.…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Twitter noemt het voorbeeld van een bloemenwinkel die met Valentijsdag een aanbieding wil doen aan eerdere bezoekers aan haar site; de winkels stuurt dan het e-mailadres of browsercookie aan twitter en twitter zoekt vervolgens een match in de eigen database. Het is in feite hetzelfde wat Facebook al langer biedt: retargeting.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Opvallend is dat je zou verwachten dat een sociaal platform als twitter gebruik maakt van de kennis die het heeft van de gebruiker. Op basis van profielgegevens en aangevuld met bevindingen uit discussies. Omdat je op die manier ‘real time’ op vermeende behoeften kunt inspelen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTwitter noemt het experimenteren, wij noemen deze stap ouderwets.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid