Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitter gaat gericht adverteren in de VS

De geruchten deden al langer de rond, maar twitter gaat in de VS ‘ouderwets’ adverteren op basis van het surfgedrag van gebruikers.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Twitter noemt het voorbeeld van een bloemenwinkel die met Valentijsdag een aanbieding wil doen aan eerdere bezoekers aan haar site; de winkels stuurt dan het e-mailadres of browsercookie aan twitter en twitter zoekt vervolgens een match in de eigen database. Het is in feite hetzelfde wat Facebook al langer biedt: retargeting.

related partner content for mobile comes here

Opvallend is dat je zou verwachten dat een sociaal platform als twitter gebruik maakt van de kennis die het heeft van de gebruiker. Op basis van profielgegevens en aangevuld met bevindingen uit discussies. Omdat je op die manier ‘real time’ op vermeende behoeften kunt inspelen.

Twitter noemt het , wij noemen deze stap ouderwets.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in