SIRE campagne over gevolgen van scheiding voor kind
De campagne bestaat uit onder meer tv-spotjes met kinderen die tatoeages hebben in de vorm van teksten. Op hun lichamen staan zinnen als: 'Als je nu naar je vader gaat kun je daar blijven', 'Als jij het huis neemt hou ik de jongens' en 'Denk maar niet dat papa je nog wil zien'. Volgens een woordvoerster van SIRE zijn de uitspraken die zijn gebruikt voor de spotjes, voorbeelden uit de praktijk.
SIRE meldt dat een derde van de kinderen van gescheiden ouders problemen ondervindt als gevolg van de scheiding, zoals gedragsproblemen, depressieve gevoelens en moeizame sociale relaties. Vooral conflicten tijdens de scheiding zorgen ervoor dat een kind later nog last heeft van de scheiding.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaVolgens cijfers van SIRE maken jaarlijks 190.000 volwassenen een scheiding door en zijn er 70.000 kinderen bij scheidingen betrokken. (ANP)
Bekijk de campagne-commercial:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid