Sanoma zet mes in tijdschriften
Voor 32 titels wordt bekeken of ze kunnen worden samengevoegd of verkocht. Als dat niet mogelijk is, worden ze opgeheven. Sanoma neemt zes tot 12 maanden de tijd om alle mogelijkheden te onderzoeken.
Sanoma zegt zich te focussen op de segmenten Vrouwen (met de titels Libelle, Margriet, Viva , Flair, Flow, Story, LINDA), kids en teens (Donald Duck, Tina, Zo Zit Dat, Fashionista), Parenting (Ouders van Nu, Kèk Mama), Home deco (vtwonen, Ariadne At Home, Eigen Huis & Interieur) en Automotive (Autoweek).
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVan deze segmenten worden echter de volgende titels niet meegenomen: 101 Woonideeën, Knipmode, Knippie, Babygids, Kinderen, Nickelodeon, delicious, Home and Garden, More than Classic, Seasons, Tuinieren.
Afscheid wordt ook genomen van de glossies Beaumonde, Grazia, Marie Claire, Nouveau, het gehele mannensegment (Nieuwe Revu, Panorama, Playboy, Formule1.nl, KIJK, Know How, Moto 73, Roots, Truckstar, Motor), en Sport (Fiets, FietsActief, Helden, Procycling, Zeilen). Ook de titels Vorsten Royale en Zin moeten op zoek naar een andere eigenaar.
De zogenaamde 'custom titels' worden ondergebracht bij Head Office NL (dochter Sanoma Media Nederland), en betreffen GOLF Journaal, Golfers Magazine, Golf.nl, Hoefslag, In de Strengen, Paard & Sport, Paard & Leven, Phryso,Hockey.nl en schaatsen.nl.
'Op de lange termijn passen ze niet meer binnen de strategie', zo zegt Henk Scheenstra (cco print bij Sanoma) tegen Nu.nl. 'We maken ingrijpende keuzes.' Met de 17 overgebleven titels denkt Scheenstra meer digitale mogelijkheden te hebben, en meer winst te maken.
Bij Sanoma werken in Nederland ruim tweeduizend mensen, van wie ruim zestienhonderd voltijds.
De digitale tak van Sanoma blijft buiten schot.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid