Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma zet mes in tijdschriften

Sanoma reorganiseert zijn bladentak. Zo werd vanochtend bekend gemaakt. Het bedrijf zal zich voortaan richten op 17 titels en neemt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor 32 titels wordt bekeken of ze kunnen worden samengevoegd of verkocht. Als dat niet mogelijk is, worden ze opgeheven. Sanoma neemt zes tot 12 maanden de tijd om alle mogelijkheden te onderzoeken.

related partner content for mobile comes here

Sanoma zegt zich te focussen op de segmenten Vrouwen (met de titels Libelle, Margriet, Viva , Flair, Flow, Story, LINDA), kids en teens (Donald Duck, Tina, Zo Zit Dat, Fashionista), Parenting (Ouders van Nu, Kèk Mama), Home deco (vtwonen, Ariadne At Home, Eigen Huis & Interieur) en Automotive (Autoweek).

Van deze segmenten worden echter de volgende titels niet meegenomen: 101 Woonideeën, Knipmode, Knippie, Babygids, Kinderen, Nickelodeon, delicious, Home and Garden, More than Classic, Seasons, Tuinieren.

Afscheid wordt ook genomen van de glossies Beaumonde, Grazia, Marie Claire, Nouveau, het gehele mannensegment (Nieuwe Revu, Panorama, Playboy, Formule1.nl, KIJK, Know How, Moto 73, Roots, Truckstar, Motor), en Sport (Fiets, FietsActief, Helden, Procycling, Zeilen). Ook de titels Vorsten Royale en Zin moeten op zoek naar een andere eigenaar.

De zogenaamde 'custom titels' worden ondergebracht bij Head Office NL (dochter Sanoma Media Nederland), en betreffen GOLF Journaal, Golfers Magazine, Golf.nl, Hoefslag, In de Strengen, Paard & Sport, Paard & Leven, Phryso,Hockey.nl en schaatsen.nl.

'Op de lange termijn passen ze niet meer binnen de strategie', zo zegt Henk Scheenstra (cco print bij Sanoma) tegen Nu.nl. 'We maken ingrijpende keuzes.' Met de 17 overgebleven titels denkt Scheenstra meer digitale mogelijkheden te hebben, en meer winst te maken.

Bij Sanoma werken in Nederland ruim tweeduizend mensen, van wie ruim zestienhonderd voltijds.

De digitale tak van Sanoma blijft buiten schot.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in