Overslaan en naar de inhoud gaan

'Rij met je hart' van start

Zojuist is de campagne ‘Rij met je hart’ van het ministerie van Verkeer en Waterstaat van start gegaan. Staatssecretaris Huizinga wil…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Binnen de bebouwde kom zijn er veel kwetsbare verkeersdeelnemers en complexe verkeersituaties, ook is er veel verkeer dat elkaar kruist. Daardoor kan een paar kilometer te hard binnen de bebouwde kom al gauw dramatische gevolgen hebben. De campagne, met de slogan ‘Let op je snelheid’, doet een beroep op de verantwoordelijkheid van automobilisten. Naast de inzet van landelijke en regionale voorlichting, controleert de politie ook intensief op snelheid, om het snelheidsgedrag binnen de bebouwde kom te verbeteren.

related partner content for mobile comes here

Voor de campagne werkt het ministerie samen met de ANWB, Veilig Verkeer Nederland, Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie, Regionale Organen Verkeersveiligheid en de politiekorpsen. De ‘Rij met je hart’ campagne is een vervolg op de campagne van vorig jaar. Met de campagne worden weggebruikers gewezen op hun eigen verantwoordelijkheid en gedragsmogelijkheden bij het verminderen van onveiligheid, ergernissen en agressie in het verkeer. Dit jaar is de campagne toegespitst op één centraal thema: snelheidsgedrag op 30- en 50-km wegen binnen de bebouwde kom.

De volgende middelen worden bij deze campagne ingezet: TV-commercial, Radio-commercial, website met remwegspel en attentieborden langs het hoofdwegennet. De TV-spot wordt van 17 september tot en met 28 oktober uitgezonden. De radiospot is van 1 oktober tot en met 28 oktober te horen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in