'Rij met je hart' van start
Binnen de bebouwde kom zijn er veel kwetsbare verkeersdeelnemers en complexe verkeersituaties, ook is er veel verkeer dat elkaar kruist. Daardoor kan een paar kilometer te hard binnen de bebouwde kom al gauw dramatische gevolgen hebben. De campagne, met de slogan ‘Let op je snelheid’, doet een beroep op de verantwoordelijkheid van automobilisten. Naast de inzet van landelijke en regionale voorlichting, controleert de politie ook intensief op snelheid, om het snelheidsgedrag binnen de bebouwde kom te verbeteren.
Voor de campagne werkt het ministerie samen met de ANWB, Veilig Verkeer Nederland, Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie, Regionale Organen Verkeersveiligheid en de politiekorpsen. De ‘Rij met je hart’ campagne is een vervolg op de campagne van vorig jaar. Met de campagne worden weggebruikers gewezen op hun eigen verantwoordelijkheid en gedragsmogelijkheden bij het verminderen van onveiligheid, ergernissen en agressie in het verkeer. Dit jaar is de campagne toegespitst op één centraal thema: snelheidsgedrag op 30- en 50-km wegen binnen de bebouwde kom.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDe volgende middelen worden bij deze campagne ingezet: TV-commercial, Radio-commercial, website www.rijmetjehart.nl met remwegspel en attentieborden langs het hoofdwegennet. De TV-spot wordt van 17 september tot en met 28 oktober uitgezonden. De radiospot is van 1 oktober tot en met 28 oktober te horen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid