Overslaan en naar de inhoud gaan

H&M aan de responscode

Weliswaar geen Aziatisch nieuws van Uw correspondent in Singapore, maar in plaats daarvan een nieuwtje uit Engeland. De reden? Deze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Weliswaar geen Aziatisch nieuws van Uw correspondent in Singapore, maar in plaats daarvan een nieuwtje uit Engeland. De reden? Deze combinatie van mijn favoriete marketinginnovatie (responscodes, bijvoorbeeld en ) en Molblogs grootste toeristenattractie () kon ik niet ongemerkt laten passeren.

related partner content for mobile comes here

H&M heeft responscodes ingebed in posters en printadvertenties. Respondenten die hun telefoon op de code richten, komen terecht op een mobiele website van waaruit ze onmiddellijk kunnen bestellen.

Die telefoon moet dan overigens wel een semacode-lezertje aan boord hebben. Veel nieuwe Nokia-telefoons zijn er inmiddels standaard mee uitgerust.

H&M hoopt hiermee twee vliegen in een klap te slaan: het aantrekken van trendsettende impulskopers, en aanhoudende aandacht voor het merk op Molblog.

Dat eerste kon weleens tegenvallen. is maar een van vele responscode-standaards. (Andere zijn , , , en ga zo maar door.) Dit soort akties kan pas echt effectief worden als mensen zonder zich af te vragen of ze wel de juiste lezer in huis hebben, gewoon kunnen richten en kopen.

Het tweede doel is inmiddels voorlopig weer bereikt.

(Bron: .)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in