
Kranten scoren het hoogst op de informatiefactor (biedt nieuws, geeft nuttige en geloofwaardige informatie, helpt bij het vormen van een mening). Bovendien scoren dagbladen hoger dan andere in het onderzoek gemeten mediumtypen als het gaat om het vermogen mensen te raken.
Als het gaat om betrokkenheid (identificatiefactor) staan dagbladen op de tweede plaats, na tv en tijdschriften (ex aequo). Ook blijkt dat dagbladen na de bioscoop de belangrijkste leverancier van gespreksstof zijn.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensHet onderzoek toont ook aan dat van alle mediumtypen dagbladreclame de mediaconsument het minst irriteert (reclame op internet-tv, tv en radio irriteren het meest). Dagbladadvertenties worden door de lezer gepercipieerd als onderdeel van de krant, waarbij hij zelf de keuze heeft die wel of niet te bekijken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee