Overslaan en naar de inhoud gaan

Dagbladen belangrijkste nieuwsbrengers

Dagbladen zijn nog steeds nieuwsbrenger nummer één, zo blijkt uit het jongste mediabelevingsonderzoek (Mediabeleving 2007 Plus)…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kranten scoren het hoogst op de informatiefactor (biedt nieuws, geeft nuttige en geloofwaardige informatie, helpt bij het vormen van een mening). Bovendien scoren dagbladen hoger dan andere in het onderzoek gemeten mediumtypen als het gaat om het vermogen mensen te raken.

related partner content for mobile comes here

Als het gaat om betrokkenheid (identificatiefactor) staan dagbladen op de tweede plaats, na tv en tijdschriften (ex aequo). Ook blijkt dat dagbladen na de bioscoop de belangrijkste leverancier van gespreksstof zijn.

Het onderzoek toont ook aan dat van alle mediumtypen dagbladreclame de mediaconsument het minst irriteert (reclame op internet-tv, tv en radio irriteren het meest). Dagbladadvertenties worden door de lezer gepercipieerd als onderdeel van de krant, waarbij hij zelf de keuze heeft die wel of niet te bekijken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in