Overslaan en naar de inhoud gaan

Reorganisatie bij HDC

De directie van de Hollandse Dagbladcombinatie (HDC) wil zo spoedig mogelijk zal stoppen met het Dagblad van Almere en het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat staat in een reorganisatieplan dat de HDC-top heeft gepresenteerd. Verder worden de twee uitgeverijen in Alkmaar en Haarlem, die dag- en weekbladen uitgeven in Noord- en Zuid-Holland, samengevoegd. Met de reorganisatie wil de HDC, , een dochteronderneming van Holdingmaatschappij De Telegraaf, ongeveer 180 arbeidsplaatsen besparen. De helft van de ontslagen valt bij haar redacties. Met de besparing wil de uitgever haar rendement op een aanvaardbaar peil brengen. De HDC is met de vakbonden in gesprek over een sociaal plan. De reorganisatie is noodzakelijk omdat het rendement van de uitgeverijen de laatste jaren sterk is teruggelopen als gevolg van een stagnerende omzet bij stijgende (loon)kosten. Tegelijk met het reorganisatieplan heeft de directie aangekondigd nieuwe activiteiten te willen gaan ontwikkelen in haar verzorgingsgebied, zowel op papier als digitaal, om haar marktaandeel te vergroten. Dagblad van Almere, een editie van De Gooi- en Eemlander met een oplage van circa 3.400 exemplaren, wordt uit de markt genomen, omdat de uitgave al jarenlang verlies lijdt en uit onderzoek gebleken is dat er in Almere geen toekomst is voor een betaald regionaal dagblad. Ook het huis-aan-huisblad Goois Weekblad met een wekelijkse oplage van ruim 125.000 exemplaren is structureel verliesgevend. De HDC wil per 1 januari 2003 de uitgave van de titels beëindigen.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in