Overslaan en naar de inhoud gaan

PCM tevreden over betaalde sites

PCM Dagbladen is vooralsnog tevreden over de nieuwe aanpak rond betaalde content, meldt Emerce Online.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Trouw en Volkskrant verkopen online meer dan verwacht. Bij NRC Handelsblad meent men dat de sinds kort geldende registratieplicht bij bezoek aan de site, bezoekers niet overmatig afschrikt. ‘We zien tot dusver ongeveer tien procent minder pageviews.’

related partner content for mobile comes here

Afgelopen zomer begon de verplichte registratie voor de bezoekers van de sites van Volkskrant, Algemeen Dagblad, Parool, Trouw en NRC Handelsblad. Het NRC was vier weken geleden de eerste in de rij, Trouw volgt binnenkort, dan AD en de Volkskrant. Gijsbert van Es, adjunct-hoofdredacteur van NRC Handelsblad en verantwoordelijk voor de site van het NRC tegen Emerce Online: ‘Er zit nog altijd geweldige groei in ons sitebezoek. Die groeicurve zien we door de registratie nu wat afvlakken, maar zal zeer waarschijnlijk doorzetten.’

Van Es benadrukt dat de verplichte registratie niet vanuit de redactie van het NRC komt. Het besluit is genomen door de raad van bestuur. ‘Wij hebben er zelfs tegen geageerd, maar achteraf bezien is de schade zeer beperkt.’ PCM gebruikt de persoonlijke gegevens voor marketingdoeleinden. Pink Roccade faciliteert de implementatie van het systeem voor alle PCM-dagbladen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in