Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw leven voor winkeldochters

Tientallen oude merken liggen weg te kwijnen bij levensmiddelenproducenten als Unilever en Procter & Gamble. Is het de moeite waard om ze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Orphan brands' van multinationals, kleinere bedrijven zijn er dol op. Met nieuwe marketingcampagnes proberen ze het oude merk op te frissen en zo voor niet teveel geld nog iets van de oude roem te incasseren. Maar dat is in vaak een riskante onderneming, zeker wanneer er moet worden opgebokst tegen de nieuwe merken van de voormalige eigenaar in hetzelfde marktsegment. Een strijd die de opkopers welhaast gedoemd zijn te verliezen.

related partner content for mobile comes here

'Merken die het een tijdlang zonder marketingsupport hebben moeten doen zullen op hun best achter de grote merken aansukkelen als ze worden opgekocht door kleinere bedrijven' aldus een analist. 'Ik heb mijn twijfels over de drijfveren om geld te steken in dit soort merken, want het zullen nooit grote spelers in de markt worden.' Daar hebben de kopers, meest middelgrote bedrijven, een heel andere mening over. Zij beweren juist dat je als kleinere onderneming weliswaar minder geld maar veel meer energie in de marketing van zogeheten 'non global brands' kunt steken dan de grote jongens. Of, zoals Peter Mangion, directeur van het bedrijf dat een paar jaar geleden een van Unilevers winkeldochters overnam, het uitdrukt: 'Wij hebben geen grote budgetten nodig, want we richten ons niet op dezelfde klanten als Unilever en P&G. Wij zijn slechts uit op het prestige en op de niches in de markt.'

< SIZE=1>Bron: Marketing Week<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in