Publicis Groupe denkt 60 miljoen te besparen


Topman Maurice Levy houdt vast aan een groei van 15 procent in 2003, ondanks een nog steeds zwakke wereldwijde reclamesituatie. Volgens Levy is het aannemelijk dat in Europa D’Arcy opgaat in Leo Burnett ‘in elke stad waar de twee netwerken actief zijn’, meldt Adageglobal. Het zou betekenen dat D’Arcy in Amsterdam samengevoegd wordt met Leo Burnett. Saatchi & Saatchi neemt het management van een aantal D'Arcy-klanten over, waarvan zeker Procter & Gamble op wereldwijde basis. Ook Publicis zelf neemt klanten over in Europa en de rest van de wereld. Publicis zegt ook veel uit de samenwerking met het Dentsu-netwerk te willen halen. Komende week wordt daar meer over bekend. Levy meldde dat een ‘grote internationale adverteerder’ die al met Publicis werkt een grote deal van 100 miljoen dollar gaat sluiten met Dentsu in Japan. Levy wilde de naam van dat bedrijf nog niet noemen. Buiten Japan wil Publicis meer gaan werken met Dentsu's expertise in sportmarketing, met name in Europa.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid