Overslaan en naar de inhoud gaan

Swarovski: 100 jaar oud en trendy

Het Zwitserse familiebedrijf Swarovski verdubbelde sinds 1995 zijn omzet. Het bedrijf weet als geen ander de markt te bewerken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Toen in 1895 Daniel Swarovski patent aanvroeg op een machine die kristal in grote hoeveelheden kon produceren, gingen zijn gedachten vooral uit naar industriële toepassingen. Pas na de Tweede Wereldoorlog ontdekte het bedrijf het consumentensegment en begon de opwaartse zegetocht. ‘Wij maken trends’, zo spreekt Nadja Swarovski bescheiden, maar weinig bezijden de waarheid. Nadja, telg van de vijfde generatie, vertegenwoordigt het bedrijf in de VS, en is zeer succesvol in het overtuigen van couturiers om strass (een merknaam van Swarovski) in hun creaties toe te passen.
Het succes van het Zwitserse bedrijf schrijven analisten toe aan de gesloten bedrijfscultuur. Statutair is vastgelegd dat alleen nazaten van Swarovski in de bovenste regionen van de onderneming terecht kunnen komen. En de vijfde generatie is gezegend met een marketing-genie: Gernot Langes-Swarovski die de organisatie onder meer stevig positioneerde op internet. Op de website kan iedere bezoeker ideeën voor kristallen producten achterlaten (op veler verzoek maakte Swarovski de ‘brave heart needle’, ter herdenking van 9/11) en e-commerce heeft een hoge vlucht genomen. Bovendien is de verzamelaarsclub (450.000 leden in 35 landen) volledig webbased gemaakt en dit genereert omzet. Sinds kort heeft Swarovski de event marketing ontdekt en organiseert het bedrijf voor leden van de Swarovski Collectors Society bijeenkomsten om nieuwe producten te introduceren.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Absatzwirtschaft<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in