Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrees voor verkoop adressenbestand DMSA

Privacyorganisatie Bits of Freedom is bezorgd over het faillissement van DMSA, omdat de adressen van honderdduizenden consumenten die…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bits of Freedom heeft na de bekendmaking van het faillissement het College Bescherming Persoonsgegevens gevraagd de verkoop van persoonlijke gegevens te voorkomen. Volgens M. Wesseling van de organisatie is de lijst van post- en e-mailadressen en telefoonnummers in de lijst van activa opgenomen. Hij vreest dat die onder de hamer komen. Bij DMSA-leden bestaat diezelfde vrees, zegt voorzitter Rob Benjamens van het inmiddels afgetreden DMSA-bestuur. Hij weet niet exact hoeveel mensen bij DMSA hebben aangegeven geen ongewenste reclame te willen ontvangen, maar ‘het zijn er honderdduizenden'. Het is inderdaad de bedoeling om het adresbestand te verkopen, bevestigt bewindvoerder Sjoerd Postma. ‘Maar mijn voorkeur gaat uit naar de best biedende, en dat hoeft niet per se de hoogst biedende te zijn.’ Postma laat momenteel onderzoek doen naar de wettelijke en juridische aspecten van zo’n verkoop (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in