Overslaan en naar de inhoud gaan

‘AH houdt ontwikkeling biomerken tegen’

‘Albert Heijn laat geen biologische varianten van A-merken toe op zijn schappen en frustreert daarmee de groei van die sector.’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo vormt de supermarktketen een grote bedreiging voor de ontwikkeling van de biologische sector, zegt supermarktkenner Erik Hemmes. Hij erkent dat Albert Heijn geld en moeite investeert in het lostrekken van de biologische sector. Die sector moet in 2005 5 procent van de totale omzet in de voeding voor zijn rekening nemen. Dat wordt door de obstructie van Albert Heijn niet gehaald, zegt Hemmes. Hij noemt het voorbeeld van koekfabrikant Peijnenburg. ‘Die A-merkfabrikant begon met een biologische koek, maar krijgt de productie niet rendabel omdat AH weigert het in zijn assortiment op te nemen.' Volgens Hemmes heeft AH met een marktaandeel in de biologische sector van 60 procent een zo'n overheersende positie dat het A-merkfabrikanten kan frustreren ten gunste van het eigen huismerk. Albert Heijn erkent dat het biologische A-merken weigert ‘omdat die niets toevoegen aan ons toch al uitgebreide assortiment. Fabrikanten moeten echt iets toevoegen aan onze huismerken om in aanmerking te komen voor een plaatsje op het schap (ANP).'

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in