Stagnerende CRM markt biedt nog steeds groeikansen


De CRM markt was in hoogtijdagen gewend aan driecijferige groeipercentages, maar zag die slinken tot 22 procent in 2001 en naar verwachting nog slechts 8 procent in 2002. Volgens IDC research managers zien eindgebruikers nog steeds genoeg reden om in CRM software te investeren, maar zijn ze alleen voorzichtiger geworden. Voor 2003/2004 wordt een groeistijging voorzien naar 14,4 procent.
Zuid Europa heeft zich nog steeds niet ontpopt tot het beloofde land voor CRM leveranciers; Scandinavië en de Benelux zijn nog steeds relatief het actiefst, gekeken naar de grootte van de landen. De CRM markt begint zich te realiseren dat de focus moet liggen op verticale specialisatie en partnerships en allianties.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNiettemin wordt de CRM markt nog steeds als groeimarkt gezien, aangezien het MKB eigenlijk nu pas goed begint – mede onder druk van partners en moederbedrjven - met CRM strategieën. Verder zit groei in de toenemende strategische rol van business intelligence (BI) en analytische applicaties.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid