Overslaan en naar de inhoud gaan

Stagnerende CRM markt biedt nog steeds groeikansen

De groeicijfers in de CRM markt zijn dramatisch gedaald in het afgelopen jaar. Dat blijft nog even zo, maar onderzoeksbureau IDC verwacht…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De CRM markt was in hoogtijdagen gewend aan driecijferige groeipercentages, maar zag die slinken tot 22 procent in 2001 en naar verwachting nog slechts 8 procent in 2002. Volgens IDC research managers zien eindgebruikers nog steeds genoeg reden om in CRM software te investeren, maar zijn ze alleen voorzichtiger geworden. Voor 2003/2004 wordt een groeistijging voorzien naar 14,4 procent.

related partner content for mobile comes here

Zuid Europa heeft zich nog steeds niet ontpopt tot het beloofde land voor CRM leveranciers; Scandinavië en de Benelux zijn nog steeds relatief het actiefst, gekeken naar de grootte van de landen. De CRM markt begint zich te realiseren dat de focus moet liggen op verticale specialisatie en partnerships en allianties.

Niettemin wordt de CRM markt nog steeds als groeimarkt gezien, aangezien het MKB eigenlijk nu pas goed begint – mede onder druk van partners en moederbedrjven - met CRM strategieën. Verder zit groei in de toenemende strategische rol van business intelligence (BI) en analytische applicaties.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in