'Privacyregels EU slecht voor groei Nederlandse bedrijfsleven'


Dat bleek vorige week uit een peiling onder de bezoekers van de DDMA-voorlichtingsbijeenkomst over de Europese Privacy Verordening. Driekwart vreest dat hun Return on Investment (ROI) en totale omzet dalen, als marketing en profileren straks alleen nog maar mogen op basis van voorafgaande toestemming. Bij ruim 70 procent van de aanwezigen staat de verordening dan ook hoog op de agenda.
Van de 150 aanwezigen gaf bijna driekwart (72%) aan dat de voorgestelde opt-in voor direct mail en telemarketing gevolgen zal hebben voor hun ROI. Bedrijven maken gebruik van deze kanalen om potentiële klanten te benaderen. Dit mag nu zonder toestemming, maar wel met inachtneming van bijvoorbeeld het Bel-me-niet Register. Als bedrijven hiervoor in de toekomst toestemming moeten hebben, leidt dit tot hogere kosten per nieuwe klant.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid