Overslaan en naar de inhoud gaan

'Privacyregels EU slecht voor groei Nederlandse bedrijfsleven'

De voorstellen van het Europees Parlement over nieuwe privacyregels zullen de balans van veel bedrijven negatief beïnvloeden
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat bleek vorige week uit een peiling onder de bezoekers van de -voorlichtingsbijeenkomst over de Europese Privacy Verordening. Driekwart vreest dat hun Return on Investment (ROI) en totale omzet dalen, als marketing en profileren straks alleen nog maar mogen op basis van voorafgaande toestemming. Bij ruim 70 procent van de aanwezigen staat de verordening dan ook hoog op de agenda.

related partner content for mobile comes here

Van de 150 aanwezigen gaf bijna driekwart (72%) aan dat de voorgestelde opt-in voor direct mail en telemarketing gevolgen zal hebben voor hun ROI. Bedrijven maken gebruik van deze kanalen om potentiële klanten te benaderen. Dit mag nu zonder toestemming, maar wel met inachtneming van bijvoorbeeld het Bel-me-niet Register. Als bedrijven hiervoor in de toekomst toestemming moeten hebben, leidt dit tot hogere kosten per nieuwe klant.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in