Overslaan en naar de inhoud gaan

Corendon verliest kort geding tegen Klacht.nl

Klacht.nl heeft afgelopen vrijdag een kort geding gewonnen dat door reisaanbieder Corendon tegen de klachtensite was aangespannen. Corendon…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Corendon daagde voor het gerecht, nadat het account van de reisaanbieder werd afgesloten. Klacht.nl deed dit omdat Corendon onterecht zou hebben aangegeven dat klachten van consumenten waren opgelost. 'Dit gaf een onjuist en vertekend beeld van de oplossingspercentages van Corendon', meldt de klachtensite. Corendon eiste hierop onder meer rectificatie en een schadevergoeding van bijna een half miljoen euro. Beide eisen werden door de rechter in het kort geding afgewezen. De rechter stelt dat ‘de bezoekers niet alle op die website geplaatste teksten letterlijk mogen en kunnen uitleggen’.

related partner content for mobile comes here

De reisaanbieder plaatste bij klachten gemeld op Klacht.nl een standaardreactie en beschouwde de klacht dan als opgelost. 'Waar andere bedrijven actief en serieus reageren op klachten van klanten en een klacht pas op ‘opgelost’ zetten als dit werkelijk zo is, koos Corendon voor deze minder klantvriendelijke aanpak. Verrassend, want Corendon presenteert op haar eigen site "Beste Service" als onderdeel van haar motto.'

Klacht.nl heeft het account van Corendon sinds vandaag weer opengesteld 'in de hoop dat het bedrijf de ruim 100 openstaande klachten nu alsnog correct gaat oplossen'.

Corendon meldt vanmiddag in een schriftelijke reactie: ´Naar aanleiding van de procedure van Corendon tegen Klacht.nl heeft Klacht.nl haar site aangepast en aangegeven dat Corendon niet is aangesloten bij de site en daarom ingediende klachten niet in behandeling kan nemen. Corendon meent dan ook dat Klacht.nl de bezoekers van haar website op deze manier misleidt door voor te wenden dat Corendon via de site ingediende klachten zelf behandeld. Corendon start dan ook een bodemprocedure.

Vanzelfsprekend heeft Corendon conform de ANVR-consumentenvoorwaarden een eigen klachten- en geschillenregeling. Corendon streeft naar het voorkomen van klachten en neemt iedere klacht die bij haar wordt ingediend zeer serieus. Corendon is niet verbonden aan de website Klacht.nl en zal klachten via dit platform niet in behandeling nemen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in