Overslaan en naar de inhoud gaan

Opdrachtgevers niet klaar voor mobiel

Mobiel is de toekomst, stelt 82 procent van de Nederlandse marketeers. Toch denkt slechts 4 procent van de opdrachtgevers 'mobile first',…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit de publicatie 'Mobile mysteries ontrafeld' van de DM Baremometer blijkt dat 82 procent van de Nederlandse marketeers vindt dat mobile de toekomst is. Dit beeld zou vooral gebaseerd zijn op technische ontwikkelingen en het feit dat vrijwel iedereen een mobile device heeft.

related partner content for mobile comes here

Ook laten de budgetten van mobile een groei zien. Zo stelt 57% van de opdrachtgevers dat het budget voor mobile dit jaar is verhoogd ten opzichte van 2012. Ook 72 procent van de dienstverleners bevestigt dat het budget bij hun opdrachtgevers is gestegen.

Opvallend is dat slechts 4 procent van de opdrachtgevers 'mobile first' denkt als het om businessstrategie gaat. 82 procent zou 'web first' georiënteerd zijn, waarbij online de leidende businessstrategie is. Ook zouden maar weinig opdrachtgevers 'mobile ready' zijn.

• 66% heeft de website nog niet geoptimaliseerd voor mobiel (bij 36% is dit in ontwikkeling);
• 84% heeft de e-mailuitingen nog niet geschikt gemaakt voor mobiel (bij 45% is dit in ontwikkeling);
• bij 39% is de dienstverlening via een app beschikbaar

Ook is de verantwoordelijkheid voor mobile bij veel opdrachtgevers niet bij een mobile specialist belegd. Slechts bij 7 procent is dat wel het geval. 87 procent van de dienstverleners gaf aan dat mobile bij opdrachtgevers nog nauwelijks in de marketingmix is opgenomen.

Het volledige rapport en bijbehorende infographic is te downloaden via de De DM Barometer Special - ‘Mobile mysteries ontrafeld’ is in samenwerking met de DDMA commissie Mobile opgesteld.

Meer mobile nieuws op zusterblog

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in