Overslaan en naar de inhoud gaan

50-plussers en gezondheidsproducten

50-plussers vinden advertenties van gezondheidsproducten niet vernieuwend! Boerenland, Davitamon en Pearle het meest likeable
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Advertenties van gezondheidsproducten brengen te weinig nieuwe informatie en scoren laag op het gebied van entertainment. Dit is één van de uitkomsten uit het onderzoek Senioren en Gezondheidsproducten dat bureau Veldkamp uitvoerde in opdracht van het Familie Kenniscentrum (FKC), een initiatief van Bindinc.
Uit het onderzoek bleek onder meer dat advertenties die herkenbaar, relevant en entertainend zijn het beste in de smaak van de 50-plusser vallen.

related partner content for mobile comes here

Boerenland, Davitamon en Pearle het beste gewaardeerd

In het onderzoek werden 15 printadvertenties van zuiveldranken, vitaminepreparaten / voedingssupplementen, brillen en hoortoestellen aan 50-plussers voorgelegd. De advertenties van Boerenland Campina, Davitamon en Pearle kwamen hierbij als beste uit de bus. Zo werden de reclames van Boerenland en Davitamon als zeer herkenbaar en realistisch beoordeeld en scoorde de reclame van Pearl vooral goed op het gebied van de persoonlijke en menselijke uitstraling van de advertentie.

50-plussers gaan voor gemak

Uit het onderzoek blijkt dat gezondheid één van de belangrijkste zaken is in het leven van een 50-plusser. Gezondheid wordt door veel 50-plussers zelfs belangrijker gevonden dan geluk. Zij hebben hierbij vooral de behoefte om zich fit te voelen en blij te zijn met zichzelf. Het ouder worden wordt door zeven op de tien 50-plussers geaccepteerd. Zij herkennen zich dan ook het beste in reclames waarbij acceptatie van de leeftijd hand in hand gaat met gezond gedrag.

Vrouwen letten meer op gezondheid
50-plusvrouwen letten beter op hun gezondheid dan 50-plus mannen. Zo blijkt uit het onderzoek dat vrouwen veel bewuster letten op de (gezonde) ingrediënten van een product dan mannen. Ook gebruiken zij vaker voedingssupplementen, mineralen en vitaminen en weegt het motief om er goed uit te blijven zien zwaarder voor de 50-plusvrouw.

Onderzoek

Het onderzoek is uitgevoerd tussen in april 2012 door onderzoeksbureau Veldkamp. Alle uitkomsten zijn gebaseerd op uitspraken van 50-plussers. In totaal hebben 509 personen van 50 t/m 70 jaar aan dit onderzoek meegedaan. De whitepaper is gratis aan te vragen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in