Overslaan en naar de inhoud gaan

Bertelsmann investeert in Kalooga

Bertelsmann Digital Media Investments (BDMI) heeft een minderheidsbelang genomen in het van oorsprong Groningse mediabedrijf Kalooga.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

BDMI, het investeringsfonds van mediabedrijf Bertelsmann, is opgericht om te investeren in kansrijke IT-bedrijven die van strategische betekenis kunnen zijn voor het concern. Het minderheidsbelang in Kalooga is de meest recente investering van het fonds. De NOM, een maatschappij die investeert in ondernemingen in Noord-Nederland, is sinds 2007 grootaandeelhouder van Kalooga.

related partner content for mobile comes here

Het van oorsprong Groningse mediabedrijf Kalooga heeft een technologie ontwikkeld die op een intelligente manier afbeeldingen op internet ontsluit voor online uitgevers. De afbeeldingen uit de eigen collectie van een klant worden gekoppeld aan redactionele artikelen en houden bezoekers zo langer vast en wijzen hen op meer relevante content op de site. De dienst is gratis, omdat de uitgevers de advertentieopbrengsten met Kalooga delen.

Kalooga heeft vestigingen in Nederland, Londen en Madrid en verzorgt maandelijks zo’n 400.000.000 volledig geautomatiseerde presentaties voor klanten in Nederland, Groot-Brittannië, Spanje, de Verenigde Staten en Brazilië. Met de kapitaalinjectie van BDMI en het netwerk van Bertelsmann hoopt Kalooga de uitbreiding naar andere wereldmarkten te versnellen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in