Overslaan en naar de inhoud gaan

Kun en Bahari winnen zilver tijdens BestYET competitie

Het creatief duo van DDB Amsterdam werd tweede in de internationale dagbladreclamewedstrijd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Judit Kun en Ramin Bahari van DDB c.q. Tribal DDB Amsterdam zijn afgelopen vrijdag als tweede geëindigd in de BestYET competitie in Wenen. 20 teams uit 10 verschillende landen deden mee aan deze internationale dagblad competitie. Kun en Bahari bedachten een dagbladconcept met daaraan gekoppeld een offline viral.

related partner content for mobile comes here

Een team uit Ierland werd eerste, Frankrijk werd derde. Een ander Nederlandse team (een gelegenheidsduo) bestaande uit Mark van der Heijden (Lemz) en Joey Boeters (Roorda) eindigde op de vijfde plaats.

De deelnemers moesten een dagbladcampagne ontwikkelen voor Mirabell Mozartkugeln, met als belangrijkste opdracht: trek een jongere doelgroep (20-40 jaar) aan.

De concepten werden beoordeeld door een internationale jury, met onder andere Thomas Pearse McCaughey (Ierland), Frank Marinus (België), Till Diestel (Duitsland) en Stephan Gonnissen (Etcetera Nederland).

De BestYET competitie is 12 jaar geleden geïnitieerd door Cebuco Amsterdam. In 2014 is Ierland gastland. Cebuco: ‘BestYET is niet meer weg te denken in de Europese reclamewereld.’

Cebuco is hoofdsponsor van de ADCN, met de missie om jonge creatieven kennis te laten maken met nieuwsmedia op een creatieve en competitieve manier.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in