Onderzoek: ‘Goede Doelen hebben nog geen haast met mobiel’


[PERSBERICHT]
Apps
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMobile Apps zijn wel een stuk populairder. 40% van de goede doelen heeft een iOS (iPhone/iPad) app en 26% een Android app. In oktober 2012 had van de onderzochte goede doelen 16% een mobile vriendelijke website, 34% een iPhone app en 22% een Android app.
Richard Otto (MobileMarketing.nl): ”Het is opmerkelijk dat veel fondsenwervers bij de inzet van mobiel eerst aan apps denken, terwijl hun website op smartphones nog niet optimaal functioneert. De websites doen het wel, maar zijn verre van gebruiksvriendelijk. In onderzoek van Google uit 2012 gaf 61% van de onderzochte consumenten aan dat wanneer zij op een website via hun mobiel niet binnen 5 seconden konden vinden wat zij zochten, zij deze weg zouden klikken. De huidige mobiele gebruiker is dus veeleisend en ongeduldig. Een slechte mobile presence kan je als organisatie uiteindelijk leden en donaties gaan kosten. Meer dan 60% van de Nederlanders heeft een smartphone en bij sommige goede doelen komt 25% van het site bezoek vanaf mobile devices. Voor de fondsenwervende organisaties wordt het dus tijd om in actie te komen.”
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid