Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: ‘Goede Doelen hebben nog geen haast met mobiel’

Net als 7 maanden geleden heeft MobileMarketing.nl wederom onderzoek gedaan naar de ‘Mobile Presence van de 50 grootste Goede…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

[PERSBERICHT]

related partner content for mobile comes here

Apps

Mobile Apps zijn wel een stuk populairder. 40% van de goede doelen heeft een iOS (iPhone/iPad) app en 26% een Android app. In oktober 2012 had van de onderzochte goede doelen 16% een mobile vriendelijke website, 34% een iPhone app en 22% een Android app.

Richard Otto (MobileMarketing.nl): ”Het is opmerkelijk dat veel fondsenwervers bij de inzet van mobiel eerst aan apps denken, terwijl hun website op smartphones nog niet optimaal functioneert. De websites doen het wel, maar zijn verre van gebruiksvriendelijk. In onderzoek van Google uit 2012 gaf 61% van de onderzochte consumenten aan dat wanneer zij op een website via hun mobiel niet binnen 5 seconden konden vinden wat zij zochten, zij deze weg zouden klikken. De huidige mobiele gebruiker is dus veeleisend en ongeduldig. Een slechte mobile presence kan je als organisatie uiteindelijk leden en donaties gaan kosten. Meer dan 60% van de Nederlanders heeft een smartphone en bij sommige goede doelen komt 25% van het site bezoek vanaf mobile devices. Voor de fondsenwervende organisaties wordt het dus tijd om in actie te komen.”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in